tisdag 23 april 2013

A England, Order of the Garter

Bloggar lite försiktigt igen. Jag kanske är slö på att svara på kommentarer (om jag får några) för jag är vare sig här inne eller läser andra bloggar som jag gjorde för några veckor sedan. Följaktligen är jag ganska kass på att både lämna och svara på kommentarer just nu men det ger väl med sig. Hoppas jag innerligt.


Men hit har ni väl vänt er för att läsa om nagellack så vi tar en titt på Order of the Garter i stället för att prata om mig.
Med det här kompletterade tre av fyra A England-kollektioner. Och jag är så nöjd så nöjd. Vackert blåklintsblått med ljusare blå, eller nästan turkosa, skimmerpartiklar. (Flecks? Kommer kanske lära mig skillnaden någon gång.)


Lite åt det skira hållet så det här är tre lager av OotG. Ganska så lättlackat, drog på det på en rast i skolan idag. Det gör ingenting dock om man har lite mer tid på sig än så, så att man kan låta lagren torka till lite innan man går på med nästa. Det har en liten tendens att bli segt annars och följa med penseln.


Askungeblått tyckte jag. Och kanske har hennes Drömprins fått Strumpebandsordern. Vad vet jag?

Betyg 3/5

20 kommentarer:

  1. Den är verkligen fin! Måste nog bära mitt snart nu när jag ser det på dina naglar! :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad längesen jag bar mitt. Det är ju så fint! Jag läser vartenda ord och jag är skitadålig på att kommentera, så vi kan skänka varandra några tankar under tiden vi läser om vi skulle låta bli att kommentera, så kör vi telepati istället! Eller något. Fantastisk matching! Jättejättefint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Telepati är fina grejer. Vi kör på det. ;)

      Radera
  3. Underbar matchning! Det är en väldigt fin blå. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir lite extra glad när mina matchningar får beröm. :)

      Radera
  4. Svar
    1. Visst är den. Är inte ledsen över att jag skaffade den.

      Radera
  5. Vilken härlig färg! Perfekt matching dessutom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och extra tack. Och Askungen hälsar. ;)

      Radera
  6. Sååå vacker blå, underbart vackert! :-)

    SvaraRadera
  7. Hehe, vad tvungen att läsa på wikipedia om strumpebandsorden nu, och historien liknar ju onkeligen Askungesagan på många sätt :) Detta var hur som helst ett jättevackert lack med jättefina bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du forskat mer än mig. Råkade bara veta att Order of tha Garter betyder Strumpebandsordern. Borde kanske wika lite själv? ;)

      Radera
  8. Jättefint! Och det där med glitter,flakes och allt vad det heter har jag också problem med att lära mig skillnad på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen gud nej, man har väl roligare saker för sig?

      Radera
  9. Gaaah vad fint lack och snyggt matchning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt blir fint med lite Disney. ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!