onsdag 3 april 2013

A England, And the moonbeams...

Det här lacket hade jag kanske hoppat över om det inte varit för det faktum att det är ett A England och jag har fått för mig att jag vill ha alla A England som finns. Och varför inte? För att jag vet att And the moonbeams... är ett layeringlack. Och för en gångs skull försökte jag inte göra det opakt på egen hand utan lade det över Camelot från samma märke.


Camelot är svart och And the moonbeams... är mikroglitter i guld. Det ser lite mjölkigt ut i basen också, men det är ingenting som syns när det väl är på naglarna.


Jag nöjde mig med ett lager av And the moonbeams... utom på ringfingret som fick två. Mest för att jag var nyfiken på hur stor skillnad det skulle göra. Och skillnad är det ju, helt klart. Gissar att man skulle kunna bygga And the moonbeams... opakt med fyra-fem lager. Kanske att jag gör det någon gång om andan faller på.
Torkar snabbt också, men ser lite matt ut utan topplack och eftersom jag föredrar blanka naglar så drog jag på ett lager Seche vite.


Och tänka sig! Jag råkar ha en svart sjal med guldtrådsränder. Så passande!

Betyg 3/5

16 kommentarer:

  1. Jättefint. Så synd att min flaska försvann i posten pga av allt RM strul. Jaja, någon gång ska jag väl äga det här också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gud vad tråkigt! Jag hade tur som en tok för jag fick mina lack skickade bara ett par dagar innan RM fick fnatt. :/

      Radera
  2. Superfint verkligen. Åkte upp på önskelistan, kan inte rå för det...;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan förstå det. Det är jättefint. :)

      Radera
  3. Ett av få a-England lack jag inte äger men nu blev jag väldigt sugen! Undrar hur det skulle se ut över ljusare grönt, blått, rosa....i gradienter över rött eller mörkt lila...japp, nog kan man hitta användningsområden för det här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sitter precis och undrar hur det skulle se ut över Iseult eller Elaine eller vitt... Som sagt - oändliga möjligheter.

      Radera
  4. Väldigt fint! Jag gillar verkligen A-England lacken så jag förstår varför du fick för dig att du ville ha alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bara fyra kvar för komplett samling. Om hon inte har släppt något nytt sedan jag kollade sist... :D

      Radera
  5. Helt klart snyggast med bara ett lager :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker som du, men är man nyfiken så är man... :)

      Radera
  6. Verkligen fint! Ett av de bästa jag sett i genren!

    SvaraRadera
  7. Väldigt fint lack! Det skulle nog vara tjusigt över grönt också. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag misstänker att det skulle kunna vara tjusigt över ungefär vad som helt faktiskt. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!