tisdag 12 mars 2013

Nordic Cap Star Nails, NP18

Nu skämmer jag nästan bort er va. Först knäpptyst i flera dagar, sedan fyra inlägg på tre dagar. I'm in a flow. Kanske inte håller i sig så passa på och njut. Eller läs. Och titta på bilderna så klart. Svamlar jag? Okej - vi fortsätter med bloggens vanliga program.


Gult var det lägesedan jag hade på naglarna, men nu var det dags. Passade bra till min ögonmake-up igår och hela konkarongen. Gul jelly från Nordic Cap Star Nails med det mycket spännande namnet NP18. Innovativt - verkligen. Väldigt snygg för att vara en gul jelly. Det kan ju bli hur illa och nikotingult som helst, men det här gillar jag nästan lite oväntat mycket. Äggula, eller hur?


Nog för att det finns en del VNL efter de här tre lagren så vill man undvika det ska man ha underkläder, men jag störs inte alls av det för det ser inte skitigt ut. När VNL får det att se ut som att man har planterat om krukväxter är det inte snyggt, men så upplever jag inte det här. Rätt så lättlackat också, det höll sig där jag tyckte det skulle vara i rätt så stor mån. Och med Seche vite uppepå var det yttorrt på den berömda nolltiden även om det tog ett tag för det att härda igenom. Helt klart värt att få i present, men så råkar jag veta att det kostar en tia också så det är det verkligen värt.


Matchar med mitt nya favoritsmycke. Köpte det på Gina Tricot för ett par veckor sedan. Det satt där så fint på sin lilla kartongbit med texten "Don't worry be(e) happy". Precis en sådan affirmation som jag behöver just nu.

Betyg 3/5

34 kommentarer:

  1. Jag är i normalfall allergisk mot gult nagellack men den här var ju fin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ÄLSKAR gula nagellack, men de är ofta så himla besvärliga.

      Radera
  2. Absolut äggula! Fast jag gillar det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har jämfört det med en äggula idag. Ganska så precis faktiskt. :)

      Radera
  3. Haha... äggula - klockrent!! Coolt, men lite fult. Men det coola väger över.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en balansgång när det är gul jelly, men här funkar det. :)

      Radera
  4. Det här måste jag leta upp. Hur fräsigt som helst. Jag tänker macka med något skojsigt glitter. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA! Du är ju så bra på mackor. Macka på! :)

      Radera
  5. Hihi jaa det är kanske äggula, du passar i det, men jag har så svårt för gult....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns på något sätt som om man antingen gillar gula lack eller inte alls. Jag gillar. Mycket. :)

      Radera
  6. Glad äggula :) Men blä för jelly.
    Har inte sett just den nyansen i "mina" butiker

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte jag heller, just det här har jag fått i present. Snälla kompisar jag har va. :)

      Radera
  7. Åh gult passar så bra just nu, med påsken som närmar sig och allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis vad jag tyckte och tänkte. :)

      Radera
  8. Det här var faktiskt riktigt fint! Jag brukar annars ha lite svårt för gult. Börjar ju förstå att jag måste ta och testa de här Nordic Cap-lacken jag med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ruggit prisvärda faktiskt. Men jag har bara testat två.

      Radera
  9. En underbar härlig hårdkokt äggula! :D Jättefint smycke också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är mitt lilla bi gulligt! :)

      Radera
  10. Å vad glad jag blir av dina bilder! Ett riktigt piggt lack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och visst är det piggt - himla bra ordval. :)

      Radera
  11. Svar
    1. Har något liknande, men det här var fint som snus. ;)

      Radera
  12. Verkligen äggulegult och superpåskigt! Kanske inte direkt "snyggt" men ändå väldigt läckert och kul. Och biet är bedårande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Superpåskigt? *funderar på påskmanikyren*

      Radera
  13. Jag slår till med Ägg-stra fint lack! höhö *ohmajgådvadåligt* :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte den sämsta ordvitsen jag har hört. :D

      Radera
  14. Jag gillar gult! Och det här ska jag hålla utkik efter..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det. Helt klar sin guldpeng. :)

      Radera
  15. Det verkar som att det poppar upp lite spännande Nordic Cap lack lite överallt medans de på mitt MAXI (som tidigare sålde det) har plockat bort dem:(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det trist. Såg dem inte på "min" MAXI heller senast.

      Radera
  16. den gillade jag som fan! Gult är så roligt och härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gult är absolut INTE fult. Hade gula tapeter i mitt rum när jag var liten som jag älskade. Det började nog där...

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!