måndag 25 mars 2013

Nail Pattern Boldness, Hello sweetie

Doctor Who alltså - min lelle älskling. Jag har storartade problem att inte köpa vad som helst som har relation med denna underbara tv-serie, och om man dessutom är nagellacksnörd så går det inte att motstå när man hittar nagellack med Doctor Who-tema. Inte för att jag försökte behärska mig heller, men ni förstår nog vad jag menar.

Hello sweetie fick bli första lacket ut att testas från Nail Pattern Boldness Time traveler collection. Hello sweetie är vad River Song säger varje gång hon träffar på Doktorn. För att han är söt antagligen.


Ganska mörkt lila jelly med svart, rött och kopparglitter i diverse storlekar och former. Allra roligast är de kopparfärgade hexagonerna och fyrkanterna. Jag tycker de är jättesnygga i den här jellybasen och det som gör hela lacken så urtjusigt som jag tycker att det är.


Jelly är som bekant skirt och det här är inget undantag. Fyra lager har jag här. Det kan vara lite problem att få de stora glittren att sprida sig. På vissa naglar har jag nästan inga alls medan jag på andra har stora glitterkluster. Nu gör inte det mig så mycket utan jag gillar när det blir lite sådär ojämnt, men om man har svårartade problem med att det kan bli så så kan man behöva peta omkring lite med glittren. Jag brydde mig inte. Ett generöst lager Seche vite över gjorde det nästan helt slätt. Så att jag var nöjd i varje fall. På det stora hela en trevlig lackupplevelse och jag ser fram emot att testa de andra lacken i kollektionen.


Orkidématchning idag igen. Bara för att jag kan.

Betyg 5/5 och inte enbart för att det är Doctor Who utan för att jag tycker det är apsnyggt.

Allra sist - klart vi ska se hur de ser ut också, River Song och den gode Doktorn. Här i skepnad av Alex Kingston och Matt Smith. Med fez! "I wear a fez now. Fezzes are cool."

Bildkälla

24 kommentarer:

  1. Jag kan bara inte komma över min aversion mot stort glitter i jelly-bas :/ Tycker det ser ut som vinbärssylt med sand i snarare än nagellack ^^ Men jag kan iaf förstå att andra kan gilla det, det är inte alla glitterlack jag ens gör det med

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guuuud som jag inte håller med. ÄLSKAR dagisglitter! :D

      Radera
    2. Hahaha, det vore ju inget kul om alla höll med hela tiden :)

      Radera
    3. Nä jag vet, vore ju skittrist. :)

      Radera
  2. Tycker det ser fint ut och skäms nästan för att säga att jag inte har sett serien. känner inte ens igen karaktärerna;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med tanke på att SVT slarvade bort den här serien efter säsong 1 så är det inte så konstigt. Jag fastnade säsong två...

      Radera
  3. Åhh sååå snyggt, gillar den underbara färgen och glittret! :-)

    SvaraRadera
  4. Jag som glor på TV jämt har fortfarande inte sett serien... Fint lack dock, jag tycker det ser ut att vara ett av de mer lyckade "dagisglittren" som du kallade det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att Cactus kallar glitterlack av den här kalibern för dagisglitter så jag kunde inte låta bli.
      Och det är aldrig för sent att bli en Whovian! :)

      Radera
  5. Svar
    1. Absolut. :) Älskar kopparglittren. :)

      Radera
  6. Vackert! Koppar, rött och svart passar utmärkt till den lila basen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var svårt att koncentrera sig till 100% i skolan kan man säga...

      Radera
  7. Och jag har inte sett ett enda avsnitt, men lacket är ju fantastiskt fint ändå. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jösses, man behöver ju inte gilla Doctor Who för att uppskatta snygga lack direkt. Men JAG hade nog inte lagt pengar på det om det INTE hade varit just Doctor Who-lack. :)

      Radera
  8. Jättefint! Tycker glittret gör sig bra ihop med det lila. Men om lacket är så här skirt så hade jag nog valt ett lila underklädeslack också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade jag med, men jag är en sådan där envis typ som ALLTID vill pröva lacken på egen hand först. Nu har jag gjort det och i fortsättningen sparar jag på det. :)

      Radera
  9. Det ser fint ut! Jättefint till och med. Jag har sett alla (nya) säsongerna nu utom säsong 1. Där såg jag bara första avsnittet. :D

    SvaraRadera
  10. Jättevackert lack och jättevacker blomma! Jag börjar faktikst hoppas att nån av mina kanaler ska börja visa den här serien. Men eftersom TV4 SciFi är nedlagd är det väl inte mycket att hoppas på. Var ser du den nånstans?

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!