Sidor

onsdag 27 mars 2013

Nail Pattern Boldness, Bigger on the inside

Ingen Doctor Who-kollektion kan någonsin bli komplett utan ett Tardis-lack. Och Doktorns Tardis är blå. 

Ni kanske undrar vad en Tardis är? Kort kan man säga att det är ett färdmedel som kan färdas i både rum och tid. Namnet är en förkortning för Time And Relative Dimension In Space. Att Doktorns Tardis är blå beror på att dess inställningar har fastnat på att alltid bli en blå polisbox från 60-talet. Antagligen bara en justeringsfråga, för meningen är att den ska kamouflera sig, men Doktorn har viktigare saker att göra än att fixa till den. Namnet Bigger on the inside kommer sig av att den är mycket större inuti än vad den ser ut att vara om man ser den utifrån.


Blått blir det alltså idag. Riktigt knalligt blått till och med. Upplevde att det torkade ganska matt så möjligen innehåller det neonpigment. Och så småttigt silverglitter som även färgas blått av basen. Ganska så jättesnyggt tycker jag.


Censurerar mitt lillfinger idag eftersom jag vaknade med naken nagel där och inte orkade måla om lat som jag är. Lacket har fullkomligt rasat av mina naglar idag så vill man ha det här på sig ett tag ska man kanske undvika Seche vite metoden (Seche vite som underlack). Två lager av Bigger on the inside. Lika många lager topplack, men ändå inte helt slätt. Aningens förvånad över det om jag ska vara ärlig.


Om jag har en tekanna som ser ut som en Tardis? Klart jag har!

Betyg 4/5