onsdag 27 mars 2013

Nail Pattern Boldness, Bigger on the inside

Ingen Doctor Who-kollektion kan någonsin bli komplett utan ett Tardis-lack. Och Doktorns Tardis är blå. 

Ni kanske undrar vad en Tardis är? Kort kan man säga att det är ett färdmedel som kan färdas i både rum och tid. Namnet är en förkortning för Time And Relative Dimension In Space. Att Doktorns Tardis är blå beror på att dess inställningar har fastnat på att alltid bli en blå polisbox från 60-talet. Antagligen bara en justeringsfråga, för meningen är att den ska kamouflera sig, men Doktorn har viktigare saker att göra än att fixa till den. Namnet Bigger on the inside kommer sig av att den är mycket större inuti än vad den ser ut att vara om man ser den utifrån.


Blått blir det alltså idag. Riktigt knalligt blått till och med. Upplevde att det torkade ganska matt så möjligen innehåller det neonpigment. Och så småttigt silverglitter som även färgas blått av basen. Ganska så jättesnyggt tycker jag.


Censurerar mitt lillfinger idag eftersom jag vaknade med naken nagel där och inte orkade måla om lat som jag är. Lacket har fullkomligt rasat av mina naglar idag så vill man ha det här på sig ett tag ska man kanske undvika Seche vite metoden (Seche vite som underlack). Två lager av Bigger on the inside. Lika många lager topplack, men ändå inte helt slätt. Aningens förvånad över det om jag ska vara ärlig.


Om jag har en tekanna som ser ut som en Tardis? Klart jag har!

Betyg 4/5

20 kommentarer:

  1. Men så snyggt! Åh, jag vill också ha en Tardis-tekanna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns att köpa här http://www.roligaprylar.se/Dr-Who-Tardis-Tea-Pot.html

      Det var därifrån älskade maken köpte den i julklapp till mig. :)

      Radera
  2. Jag gillar det småglittriga, snyggt! När du kör SVmetoden har du då underlack först? För att skydda mot missfärgning tänkte jag. Eller klarar SV det också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har SV direkt på nageln. Man kan ha baslack över SV sedan men det har jag hittills inte haft. Något jag kanske ångrade lite med det röda lacket... :) Annars tycker jag det klarar sig ganska bra mot missfärgningar, men man kan ju alltid ha otur även med underlack.

      Radera
  3. Vilket snyggt lack! Jag kan inte bestämma mig för vilket jag gillar bäst av de du har visat så här långt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittills tycker jag bäst om Hello sweetie, men det här är inte pjåskigt det heller. Tre kvar att visa nu. :)

      Radera
  4. Jättefint! Jag har också detta och tycker det är riktigt tjusigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det. Väldigt tjusigt alltså. Fast jag har andra lack jag tycker är mer Tardis-blå.

      Radera
  5. Viken fantastisk blå nyans!!! Men den är ju mycket ljusare än tekannan, vilken av dom har rätt tardisnyans, lacket eller kannan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen av dem om du frågar mig. Men å andra sidan så har Tardisen ändrat färg genom åren. I MITT tycke är dock Blagger från Butter London Tardisblå. Skulle säga att lacket är närmare sanningen, men inte nära nog. :)

      Radera
  6. Jamen det där var ju inte så dumt, det tar sig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj då, jag som precis lade upp ett "dagisglitter"... ;)

      Radera
  7. Klart den snyggaste i den här kolleltkionen. Min kopp te (hehehe) utan tvekan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har en annan favorit. Hittills. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!