fredag 1 mars 2013

HoloFredag: Butter London, Trustafarian

Kan väl inte påstå att jag är jätteimponerad av holoeffekten i Trustafarian. Det krävs rejält med sol på det för att det ska bli något av det, och som vi vet är rejält med sol inte vardagsmat så här års. Och så är det scattered dessutom, men det kan jag förlåta.


Om man klickar upp bilderna kan man kanske se lite mer av holot, men för mig har det här mest varit ett ljust grönt lack med någon sorts disighet i. Inte fult alls, men jag trodde och hoppades att det inte skulle vara fullt så svårt att locka fram holoeffekten.


Fyra lager målade jag på för det var lite skirt och det lider av viss holosjuka. Har man tid bör man vänta mellan lagren med andra ord. Penseln är helt okej i Butter Londons lack, men jag tycker att det är lite pilligt att hålla i den korta kork som döljer sig innanför den stora svarta. Jag hade dock fullkomligt avskytt att måla med en sådan där kloss i handen så då föredrar jag absolut en liten en.
En kvart efter avslutad lackning (med Poshé på toppen) drog jag på mig ytterkläder och vantar och promenerade till skolan. Det blev några enstaka hack på pekfingret men överlag har det torkat snabbt.


Det syns inte alls på den här bilden, men stenen jag håller i gnistrar alldeles otroligt vackert. Dessutom med en aning grönt i tonen. Tyckte den passade/fick duga idag.

Betyg 3/5

20 kommentarer:

  1. Fin färg, kunde ju varit lite mera holo förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Mer holo till folket.

      Radera
  2. Det är fint, trots mesig holoeffekt. Kanske inte fint nog för att jag skulle vilja lägga ut pengar på det själv dock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade inte jag heller velat göra om det inte redan vore för sent. ;)

      Radera
  3. Ingen supereffekt, nej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näpp. Får testa den igen i sommar. Kanske.

      Radera
  4. Svar
    1. Absolut. Till och med lite mintigt i vissa ljus.

      Radera
  5. Fint men lite klent kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klen holo, trivsam färg. Så kan man sammanfatta min upplevelse av det.

      Radera
  6. Jag som inte är så himla förtjust i holo, tycker att det här var precis lagom! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fredagar är en plåga för dig va. ;)

      Radera
  7. Meeh... snygg färg men klent holo.












    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Jaja, det går fler tåg.

      Radera
  8. Fin färg men alldeles rätt i att det är en mesig holoeffekt, speciellt för det där priset :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovisst är det så. För de slantarna vill ha massvis med regnbågar. Helst linjära. :)

      Radera
  9. Hoppas att det är lugnt att jag länkar detta, men jag tänkte så himla mycket på dig när jag såg den! Och hoppas du kan se bilden också. Haha!
    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=349943928444083&set=a.271768666261610.51094.231866206918523&type=1&ref=nf

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm... Ser gott ut. Bakar du en sån till mig när jag fyller år? ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!