måndag 4 mars 2013

Glitter Nail Ploish, Velvet red

Det är ikväll det inte riktigt passar sig med glitterkaskader på naglarna så istället kör jag på klassiskt rött. 


Velvet red är inte direkt en unik färg, jag har säkert (minst) 5 stycken precis likadana i samlingen. Å andra sidan kan man se den som en bra färg att testa med om man nu vill se vad detta (för mig) nya märke går för. Accesoarkedjan Glitter har nämligen kommit på att naglarna är ännu en plats att smycka och har infört nagellack i sortimentet. Mest såg jag krämlack, som det här, men även ett och annat glitter. Riktigt fina färger för bara 25 kronor styck. Tur att man inte är inne i en Glitterbutik varje dag...


Det står på flaskan att den innehåller 5 ml, men jag tycker den ser ut att innehålla mer. Det är väl designen på flaskan som lurar mig kan jag tro. Penseln var helt okej fast en aning för mjuk för min smak. Lacket var lite åt det rinniga hållet och en del hittade ner i nagelbanden. Det är två lager lack på mina bilder, som vanligt toppat med Poshé men jag tycker det var riktigt blankt även utan. Hållbarheten är okej. Efter mindre än ett dygn har jag aningen av tipwear. Att det chippat på pekfingret beror allra mest på att jag slog av en flisa på den nageln igår och har filat ner den.
Summa summarum tycker jag att det här var ett prisvärt lack om man vill ha det där klassiskt röda. Jag kunde ha valt en annan färg så klart, men är man svag för rött så är man.


Kylskåpsmagnet i form av ett hjärta. Har visst ingen röd sammet att matcha med.

Betyg 3/5

12 kommentarer:

  1. Det är intressant det där hur man ser på olika lackfärger. Jag tror inte jag skulle komma på nått enda tillfälle när glitter hade känts för mycket för mig men ett rött hade passat in i stället. Rött för mig känns mycket mera högljutt, dramatiskt och uppseendeväckande än i stort sett vilket glitterlack som helst. Det är en färg som verkligen SYNS, nagellackens dramaqueen typ! (Däremot kan jag förstås komma på flera tillfällen när glitterkaskader kanske inte är helt rätt)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Arbetar under dresscode varannan måndag där klassiska nagellack är helt okej, men glitter inte. Skittrist tycker en annan... Men vad gör man...

      Radera
    2. Det är ju bara att anpassa sig men tack och lov så vet jag ju att rött är en favorit hos dig så du lider förhoppningvis inte ALLT för mycket. Det ger dig ju en ursäkt att unna dig flera röda lack, du BEHÖVER dom.

      Radera
    3. Jag är svag för rött överlag, och röda lack är och förblir en favorit. Sen om det är glitter, skimmer, holo... Desto bättre. :)

      Radera
  2. Verkligen en klassisk snygg färg. Och helt knasigt (men kul) att Glitter börjat med lack. Känns som en trend just nu .)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nagellack överallt! Härligt men frestande. Och påfrestande för plånkan. ;)

      Radera
  3. Får ta en sväng på Glitter och kolla tror jag :) kul att fler företag börjar med lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. The more the merrier, heter det ju. ;)

      Radera
  4. Rött är alltid rätt som alla vi gamla Thåström-fans vet. Mycket fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klassikernas klassiker, känns det som. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!