måndag 18 mars 2013

Ciaté, Speed dial

 Nej, det blir inte blått hos mig den här måndagen heller. Eller någonsin mer skulle jag gissa. Känner ganska så mycket inte lust alls inför alla temadagarna numera. Så kan det gå.


Vi kör på korall-jelly istället i form av Speed dial från Ciaté. Har varit tvungen att vara lite proper om tassarna idag med, så då föll valet på denna lilla flaska. Skulle vilja påstå att den är ganska så precis korall utan att spilla över så värst i någon annan färg. Kanske aningens aning mer åt orange om jag kisar med ögonen. Fick idag kommentaren om att mina naglar såg goda ut, och det gör de absolut. Som gelégodisar.


Målade i morse men jag har redan förträngt allt om hur det var att lacka med. Jag tror det var fyra lager, men det kan ha varit tre. Det var inte så svårt att måla tunna lager med, som jag kan tycka jellysar är ibland. Yttepytte rinnigt men inte svårkontrollerat. Spillet på lillfingret beror på att penseln var lite snedskuren och svår att måla med.


Och titta här vilken passande tröja älskade maken hade på sig idag! Matchat och klart!

Betyg 3/5

20 kommentarer:

  1. Det är en härlig färg. Den får mig att längta till sommaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Och här snöar det... :P

      Radera
  2. Vad bra att du inte känner för temadagarna - jag som bloggläsare tycker det är ganska tråkigt med temadagar.... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ju gått lite inflation i dem ja...

      Radera
  3. Jag kan förstå att du inte känner för temadagarna längre. Jag saknar dig dock, för du var alltid in och kommenterade hos mig på måndagarna...;-)
    Jag visar också ett Ciatélack idag...;-)
    Vilken underbar färg, förstår att någon tyckte de såg goda ut...:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ärligt talat är jag just nu jättedålig på att kommentera överhuvudtaget. Vissa dagar är jag dålig på att läsa ens en gång. Har väl hänt att man bara gått in på Bloglovin' och markerat alla inlägg som lästa.

      Radera
  4. En så härlig färg!

    Jag älskar holofredagen och nailart sunday. Jag kan faktiskt också tycka att det blir lite tråkigt att bara se blåa, gröna och rosa lack vissa dagar i veckan. Själv är jag med på dom dagarna när det passar in på det lacket jag kände för att använda eller som ligger i arkivet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skittrist, men jag har andra anledningar till att ha tappat sugen. :/

      Radera
  5. Roligt att du gillade det!
    Jag försöker medvetet att undvika de färgerna det är tema på på utsatt dag, tycker det är bra mycket roligare när inte _varenda_ blogg visar samma himla färg, dötrött på färgteman nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med. Whassup med det liksom. Orka.... (Märks att jag har tweens hemma va?) ;)

      Radera
  6. Som läsare tycker jag att temadagarna är jättetråkiga. De är roligt med bloggar som inte hakar på alla femtioevla teman som finns.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ganska så tråkiga för mig som bloggare också. :P

      Radera
  7. Fin färg! glad och uppiggande!

    SvaraRadera
  8. Vilket himla härligt lack! Det ser faktiskt ut som gott gelegodis, fast jag själv är inte så förtjust i gelegodis, äter mest choklad, men gelegodis är helt klar en mer aptitlig färg när det gäller nagellack :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och här föredrar man lakrits. :) Tycker det har fruxo-färg. :D

      Radera
  9. Tycker det där var en färgklick uppiggande.

    SvaraRadera
  10. Det verkar vara mångas uppfattning att det är lite för styrt med alla temadagar just nu. Alla gör ju som de vill och hänger med på det som passar dem. Men visst är det roligare när det är olika typer av lack som visas på bloggarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färgtemana har jag aldrig hoppat på förutom den som var min egen. Att jag inte är med där längre kan du nog lista ut anledningen till...

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!