Sidor

onsdag 20 mars 2013

China glaze, Def defying

Varför jag har väntat en halv evighet med att visa det här lacket? Don't know. Jag visste ju att jag skulle falla handlöst för det, och det gjorde jag.


Ärtigt vårgrönt krämlack har vi här och det passar bra idag när det är vårdagjämning och allt. Inte för att det syns när man tittar ut genom fönstret för - snö. But why? 
Def defying kommer från Cirque the soleil-kollektionen och det kan vara en av de bästa kollektionerna jag har sett på länge. Jag har inte alla lacken, men jag vill ha alla lacken.


Det här är tre lättmålade lager som hamnade precis där jag villa ha det. Inklusive att jag tydligen ville ha det på hela ena lillfingret eftersom jag satte penseln där... Första lagren upplevde jag som ganska randiga, men det redde som synes ut sig med ett tredje och sedan lite Seche vite. Jag är mer än nöjd med det här.


Har blivit uppmanad att matcha mer med mina orkidéer och jag är inte sen att lyda. Just den här är vit men har en grön skiftning i hjärtat av blomman. Klart att den gröna orkidén hade passat här, men den har jag ju redan visat. Dessutom tycker jag att den gröna nyansen här stämmer bättre överens med lacket, även om blomman i sig är mestadels vit.

Betyg 5/5. Inga överraskningar där med andra ord.