Sidor

tisdag 26 februari 2013

Zoya, Suri

När jag träffade Cactus för en månad sedan (time flies!) lät hon mig välja och vraka bland sina utrensade lack. Ett av dem jag plockade på mig var detta, Suri från favoritmärket Zoya.


Jag bad Lilla E välja bland mina otestade lack och hon fiskade upp den här skimrande sötnosen. Rödlila med ett blåare skimmer som mörknar i kanterna, i mina ögon var det lila mest hela tiden. Bara lila. Jag tycker det ser kromat ut men jag är ingen wiz på olika finishar (?) så jag kan ha fel. Troligtvis har jag fel.


Lite katt också, Cullen ville vara med när jag fotograferade.
Numera målar jag ganska ofta tre lager även om det inte behövs. Just här hade det nog räckt med två men å andra sidan tyckte jag det hände lite mer färgmässigt med det tredje lagret. Färgen djupnade liksom.
Som vanligt med Zoya gick appliceringen som en dröm. 


Matchar med kryddburk idag. Torkad timjan är lite av ett måste i mitt skafferi då jag älskar att ha det i morotssoppa, köttfärssås och tillsammans med rosmarin till ugnsstekt kyckling. Nästan så jag blir hungrig fast jag precis åt kvällsmat...

Betyg 3/5