tisdag 26 februari 2013

Zoya, Suri

När jag träffade Cactus för en månad sedan (time flies!) lät hon mig välja och vraka bland sina utrensade lack. Ett av dem jag plockade på mig var detta, Suri från favoritmärket Zoya.


Jag bad Lilla E välja bland mina otestade lack och hon fiskade upp den här skimrande sötnosen. Rödlila med ett blåare skimmer som mörknar i kanterna, i mina ögon var det lila mest hela tiden. Bara lila. Jag tycker det ser kromat ut men jag är ingen wiz på olika finishar (?) så jag kan ha fel. Troligtvis har jag fel.


Lite katt också, Cullen ville vara med när jag fotograferade.
Numera målar jag ganska ofta tre lager även om det inte behövs. Just här hade det nog räckt med två men å andra sidan tyckte jag det hände lite mer färgmässigt med det tredje lagret. Färgen djupnade liksom.
Som vanligt med Zoya gick appliceringen som en dröm. 


Matchar med kryddburk idag. Torkad timjan är lite av ett måste i mitt skafferi då jag älskar att ha det i morotssoppa, köttfärssås och tillsammans med rosmarin till ugnsstekt kyckling. Nästan så jag blir hungrig fast jag precis åt kvällsmat...

Betyg 3/5

24 kommentarer:

  1. Åhhh det lacket är så snyggt.. :)

    SvaraRadera
  2. Det var ett jättefint lack, jag gillar lila! Det här med finishar på lack... jag kommer nog aldrig bli någon bra analytiker av det, men jag tror att du hade rätt i din bedömning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det rackarns så svår. Önskar att att det vore lika lätt alltid som det är med glitter. :)

      Radera
  3. Vackert! (Även om lila inte är min färg ;))
    Timjan på ungstekt klyftpotatis är sååå gott!!! Mmmm!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA! Och till stekt svamp, inte att förglömma.

      Radera
  4. Lacket var fint och matchningen perfekt! Älskar också timjan, supergott i kalla såser också, och håller med om ugnsstekt kyckling... Attans, inte tänka på god mat vid den här tiden :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Timjan kan ju vara den perfekta allaround örtkryddan. Just nu kan jag inte komma på något det INTE passar till.
      Note to self - timjan i trädgården i år...

      Radera
  5. Suri är helt okej. Inte fantastisk i mina ögon men helt klart en bra formula.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Formulan var väl kanske roligare än färgen. :)

      Radera
  6. ÅH vad fint det här är! :-) Färgen kanske inte är så rolig men jag gillar det, det känns sådär perfekt vintrigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vintigt kan man inte ha idag i varje fall. Vår i luften! Tjoho!

      Radera
  7. Nja, lila är då verkligen inte min grej. Men du var fin i det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland bara älskar jag lila, ibland är det okej. Det här var okej.

      Radera
  8. Vackert lack! Och timjan är en bra krydda, det håller jag helt med om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undrar hur många som äter mat med timjan i ikväll? :)

      Radera
  9. Åhh jag älskar lila, den är ju bara så fin den här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar verkligen glossigheten i det.

      Radera
  10. Men så snällt och vilken fin färg :) och jag ser gärna fler kattbilder... men det gäller jämt :>

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är med oftare på min andra blogg. De är inte så förtjusta i nagellacksångorna. :)

      Radera
  11. Tänk vad mycket vi har gemensamt ändå :) Jag gör nog av med mer timjan i maten än salt och peppar ^^ Det är så bra till allt som man får för sig att man ska ha en italiensk touch på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var allt bra tur att vi började blogga så fick lära känna varandra. :) Kram på dig!

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!