torsdag 28 februari 2013

Pahlish, Ten Lords-a-leaping

Det här är ett jullack. Färgen på Ten Lords-a-leaping får dock mig att tänka på våren med sin härliga grönska. Eller som jag sa till älskade maken: "Jag lackar visst naglarna med en scen ur 'Exorcisten'." Om Linda Blair hade svalt en burk glitter också.


Jag tänkte även tanken att det här påminner väldigt mycket om något jag har matat mina barn med - ärtpuré. Det låter kanske inte så härligt men är faktiskt ungefär underbart. Gulgrön jelly med glitter i gult och grönt i olika storlekar.


Lättmålat var det också. Jag upplever det dock som lite geléigt, men det var alltså oproblematiskt att måla med. Tre lager behövdes för full opacitet och på detta två lager topplack för helt slät yta.


Har inga hoppande lorder hemma heller, men jag hittade en stackars ensam lime i grönsakslådan. Blir nog salladsdressing av den.

Betyg 5/5

30 kommentarer:

  1. Det är verkligen ett underbart lack! Jag önskar jag ägde det. Färgen är så härlig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om vi mailbombar Shannon kanske hon tar upp den i ordinarie sortimentet? :D

      Radera
  2. Det påminner faktiskt om ärtpuré! Fast som du sa på ett bra sätt. Ser fint ut och första grässtrå mysigt ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite sådär när gräsmatten tittar upp ur snön liksom. Eller ärtpuré dårå. :)

      Radera
  3. Jag ÄLSKAR det, synd att det inte finns att få tag på längre :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite elakt nästan att göra så här tjusiga lack i LE. Blir så dyrt och jobbigt att jaga då. :P

      Radera
  4. Svar
    1. Jag med! Fast det var lite småjobbigt att ta bort...

      Radera
  5. Det är ett underbart lack som gör en glad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man glor en del på naglarna, det gör man. :)

      Radera
  6. Underbart vårigt lack :-) Jag finner ingen julstämmning i det här alls,utan som sagt ett underbart vårigt lack :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej precis, ingen jul what so ever.

      Radera
  7. Cool färg verkligen, men kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker om det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beror kanske lite på vad man har för relation till ärtpuré? ;)

      Radera
  8. Svar
    1. Klart du gör, det är ju så sablans snyggt. :)

      Radera
  9. Tyceker bara mer och mer om det här lacket varje gång nån visar det. Synd att det ska vara LE.

    Förövrigt, tror inte jag sagt det nån gång, men jag är väldigt imponerad över alla dina matchningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Man kan väl säga som så att mina matchningar är bland det roligaste jag vet och en aktivitet som engagerar hela familjen. :9

      Radera
  10. Svar
    1. Trodde kanske inte att jag skulle gilla den så mycket som jag gör. Det kan bära eller brista med sådana här udda färger.

      Radera
  11. Oooh detta skulle jag vilja ha, undra om det kan komma igen lr finns det på något ställe tro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ebay kanske. Eller om hon återupplivar den nästa jul. Har inte sett den vare sig på Llarowe eller Etsy.

      Radera
  12. Snygg matchning, som vanligt!

    SvaraRadera
  13. Älskar lack som är speciella och inte "vanliga och tråkiga" (fast älskar dom med. älskar alla lack.......) och detta kvalar ju verkligen in i den kategorin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack. Inte minsta lilla som är "vanligt" med den här godbiten. :)

      Radera
  14. Det är verkligen ett snyggt lack. Inget jag känner att jag måste ha själv, men det ser fantastiskt ut på dig!

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!