Sidor

torsdag 28 februari 2013

Pahlish, Ten Lords-a-leaping

Det här är ett jullack. Färgen på Ten Lords-a-leaping får dock mig att tänka på våren med sin härliga grönska. Eller som jag sa till älskade maken: "Jag lackar visst naglarna med en scen ur 'Exorcisten'." Om Linda Blair hade svalt en burk glitter också.


Jag tänkte även tanken att det här påminner väldigt mycket om något jag har matat mina barn med - ärtpuré. Det låter kanske inte så härligt men är faktiskt ungefär underbart. Gulgrön jelly med glitter i gult och grönt i olika storlekar.


Lättmålat var det också. Jag upplever det dock som lite geléigt, men det var alltså oproblematiskt att måla med. Tre lager behövdes för full opacitet och på detta två lager topplack för helt slät yta.


Har inga hoppande lorder hemma heller, men jag hittade en stackars ensam lime i grönsakslådan. Blir nog salladsdressing av den.

Betyg 5/5