Sidor

söndag 17 februari 2013

Milani, In a flash

Jomenvisst. Idag är en sådan där dag då jag är lite... trött. Var nämligen på en utomordentligt trevlig fest igår och kanske slank det ner en och annan absint.



Och när det vankas partaj ska man såklart ha lite snygga naglar. Älskade maken fick välja för att jag inte kunde och då blev det det här, In a flash från Milani. Knallrosa med skimmerpartiklar (eller flecks?) i guld och samma samma rosa. Drar lite åt det lila hållet utan att slå över. Ger klara 80-talsvibbar och det passar väl utmärkt med tanke på att temat för festen var fjortis och en sådan var jag på 80-talet.


Ganska så tunt och lättflytande lack, fick en del i nagelbanden. Trots sin skarpa färg och ganska så hyfsad pigmentering så krävde jag tre lager innan jag var nöjd för att jag upplevde att det blev lite flammigt annars. Det här är min första bekantskap med Milani (tack vare Cactus) och jag blev inte avskräckt.


Jag vet att den här orkidén inte matchar alls färgmässigt, men jag tycker den är så himla fin att jag vill visa upp den ändå. Och så orkade jag inte leta efter något annat. För jag är lite trött. 

Betyg 3/5

I morgon blir det blått igen, men det kanske jag inte behöver påminna om?