söndag 17 februari 2013

Milani, In a flash

Jomenvisst. Idag är en sådan där dag då jag är lite... trött. Var nämligen på en utomordentligt trevlig fest igår och kanske slank det ner en och annan absint.



Och när det vankas partaj ska man såklart ha lite snygga naglar. Älskade maken fick välja för att jag inte kunde och då blev det det här, In a flash från Milani. Knallrosa med skimmerpartiklar (eller flecks?) i guld och samma samma rosa. Drar lite åt det lila hållet utan att slå över. Ger klara 80-talsvibbar och det passar väl utmärkt med tanke på att temat för festen var fjortis och en sådan var jag på 80-talet.


Ganska så tunt och lättflytande lack, fick en del i nagelbanden. Trots sin skarpa färg och ganska så hyfsad pigmentering så krävde jag tre lager innan jag var nöjd för att jag upplevde att det blev lite flammigt annars. Det här är min första bekantskap med Milani (tack vare Cactus) och jag blev inte avskräckt.


Jag vet att den här orkidén inte matchar alls färgmässigt, men jag tycker den är så himla fin att jag vill visa upp den ändå. Och så orkade jag inte leta efter något annat. För jag är lite trött. 

Betyg 3/5

I morgon blir det blått igen, men det kanske jag inte behöver påminna om?

14 kommentarer:

  1. Ja, 80-tal var det verkligen! Tjusigt! Det bästa decenniet, eftersom yours truly föddes.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själv föddes jag decenniet innan, men musiken var bra mycket bättre på 80-talet. :)

      Radera
  2. Jag gillar alla lacken i den lilla kollektionen. Oerhört fina flecks.

    SvaraRadera
  3. Vad fint det här ser ut! Jag gillar verkligen den typen av skimmer/flecks.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir så fin glöd i lacken, eller hur. :)

      Radera
  4. Riktigt snyggt och vilken stor orkide!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Orkidén är en jag fått att blomma om. Jag dödar ungefär alla krukväxter som kommer in i mitt hem men orkidéer och hoyor lyckas jag över förväntan med. :)

      Radera
  5. Roligt att du gillade det mer än jag! Det är snyggt på folks bilder men på mig blev det bara platt av nån anledning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ska ju trivas i färgen också, kanske var det där skon klämde. Har fått för mig att du inte är något stort fan av rosa men jag kanske minns fel?

      Radera
  6. Supersnyggt lack! Jag önskar att Milani fanns här i Sverige, för de har några lack som jag verkligenverkligen vill ha.. Det här är ett av dem. :)Det passade jättefint med din hudton måste jag också säga! :)

    Och sen så vill jag bara berätta att jag är med på Blå Måndag imorgon. Inlägget kommer upp någon gång kring sju.

    Och på tal om blått... Det här lacket skulle var hur snyggt som helst i en blå nyans. Vill ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade turen att få det här i gåva. Vem vet - det kanske har en blå syster?

      Radera
  7. Verkligen snyggt, flakes är så himla fint =)
    Jag är med på blå måndag idag!

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!