söndag 3 februari 2013

Ciaté, Vintage

Intressant fenomen att det lack som varit minst intressant den gångna veckan var det som fick sitta på längst. Jag trodde i och för sig att jag skulle tycka mer om det här än vad jag gjorde, men mest antar jag att det beror på att jag blir lat när helgen kommer. Och något arkiv har jag då rakt inte byggt upp. 


Vintage fick jag vänlig nog skickat till mig från rara Cactus. Jag brukar gilla grå lack och trodde jag skulle göra det nu med, men det gjorde jag inte. För det var ju inte så grått som jag trodde att det skulle vara utan drog väldigt mycket åt grönt. Så där så att det mest såg kakigrönt ut och det är väl inte riktigt min favoritfärg. Älskade maken tyckte till och med att det var fult.


Krämlack som inte riktigt vill vara snällt. Tog tre lager att få det jämnt och täckande eftersom det blev randigt och flammigt och gjorde bald spots.


Matchar med min grå favoritfilt. Allt som oftast ligger det en katt på den också. Cullen älskar den nämligen.

Betyg 2/5

16 kommentarer:

  1. Jag gillar färgen, kanske just att den drar åt grönt som gör att den tilltalar mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grå ska vara grå. Eller möjligen lite blå. Så nej... Armégrönt är ingen favorit.

      Radera
  2. Synd att den inte gick hem helt, men men, man kan inte gilla allt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskade man allt skulle man till sist sitta där med 18 Helmers med lack och undra vad f*n som hände. ;)

      Radera
  3. Hehe, gillade den kommentaren... "18 helmers med lack och undra vad f*n som hände... "

    Nej jag håller med dig, var inte my cup of tea heller...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan ju inte hjälpas att man undrar vart man är på väg ibland. :D

      Radera
  4. Jag tycker det var snyggt, nog också för att det drar åt grönt...:-)

    SvaraRadera
  5. Men jag tyckte att det här var jättefint... :D

    SvaraRadera
  6. Helt okej färg, tycker jag, alla fall på dina bilder. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte den var grönare på riktigt faktiskt. :/

      Radera
  7. Är man sugen på grått så är man. Då vill man inte ha grågrönt ;)
    Men jag gillar den och jag känner att jag måste prova mitt ex snart :)
    Jag tycker penslarna i miniflaskorna är mycket sämre än de i fullsize flaskorna!!
    Har du också känt så...? Eller inbillar jag mig bara?? ;)
    Min favoritfilt är också grå. Fast jag får sällan ha den för den vill Smilla (min lilla katt) också alltid ha :) Å blödig som jag är så får hon den förstås ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det bästa är ju om man redan ligger under filten och katten lägger sig ovanpå. :)
      Har faktiskt inte tänkt på det där med penslarna. Får göra det nästa gång.

      Radera
  8. Tyckte det var en ganska snygg färg, moahahaha! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ååååh! Nej säger jag ju! ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!