Sidor

söndag 3 februari 2013

Ciaté, Vintage

Intressant fenomen att det lack som varit minst intressant den gångna veckan var det som fick sitta på längst. Jag trodde i och för sig att jag skulle tycka mer om det här än vad jag gjorde, men mest antar jag att det beror på att jag blir lat när helgen kommer. Och något arkiv har jag då rakt inte byggt upp. 


Vintage fick jag vänlig nog skickat till mig från rara Cactus. Jag brukar gilla grå lack och trodde jag skulle göra det nu med, men det gjorde jag inte. För det var ju inte så grått som jag trodde att det skulle vara utan drog väldigt mycket åt grönt. Så där så att det mest såg kakigrönt ut och det är väl inte riktigt min favoritfärg. Älskade maken tyckte till och med att det var fult.


Krämlack som inte riktigt vill vara snällt. Tog tre lager att få det jämnt och täckande eftersom det blev randigt och flammigt och gjorde bald spots.


Matchar med min grå favoritfilt. Allt som oftast ligger det en katt på den också. Cullen älskar den nämligen.

Betyg 2/5