lördag 23 februari 2013

China glaze, Unpredictable

Sist ut av de Lustre Chrome-lack jag köpte på mig för en halv evighet blev denna lilla besvikelse i form av Unpredictable


Man hoppas ju liksom att det där blåa skimret ska synas lika rejält på nageln som i flaskan, men det gör det inte. Jag satt och svor över att jag köpt mig en Peridot-dupe fastän jag desperat försöker undvika dem, och undrar lite stillsamt om det var så att jag egentligen hade tänkt mig ett av de andra lacken i kollektionen och klickade fel. Så kan det vara.
Jag upplever alltså det här som en duokrom i guld, grön lite koppar och i extrema vinklar blått. Det blåa syns extra tydligt under vatten dock. Som när man är i badhuset och badar i pool till exempel. Då kan man passa på att slå huvudet i en av betongväggarna i Vildforsen också. Misstänker att jag åkte på en mild hjärnskakning där, för jag känner mig lite vimsig i kolan.


Skirt var det också. Fyra lager tror jag det landade på men jag kan missminna mig och det egentligen var fem. Det är tunna lager dock eftersom lacket är så pass tunnflytande. Inga övriga besvär med det, att det syns penseldrag i metalliclack vet man ju vid det här laget.


Matchar med en glaslykta från Ittala. Misstänker att de redan varit med förut. Favorit i repris och sådär.

Betyg 2/5

14 kommentarer:

  1. Cool färg! Synd att det var så skirt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev förvånad över det faktiskt, det ser så pigmenterat ut.

      Radera
  2. Vad synd att du inte tyckte om att bära det här lacket! Jag älskar det ju till den grad att den till och med fick vara med på min topp 20 från 2012.

    Och så ser jag blått på din tumnagel på sista bilden! Testa lacket en annan gång, i annat typ av ljus kanske..?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderar på att lägga det över svart, tror det skulle poppa mer då.

      Radera
  3. Jag älskar det här, även utan slående effekt! Men allt som går i turkos-grönt-blått går ju hem här :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså hade jag älskat det mer om det gått i rött-orange. ;)

      Radera
  4. Jag tror jag burit det över svart och var mer imponerad då. Gillar den dock. Tror också att testa den en mulen sommardag än en vinterdag. Inbillar mig att det kanske syns mer då? :) Eller så är det helt enkelt bara en besvikelse för dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev så ledsen över att jag var tvungen att bada för att se det blå... ;)

      Radera
  5. Den ÄR vacker! Ge den flera chanser ska du se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lovar jag att jag ska göra. :)

      Radera
  6. Min favorit från den kollektionen faktiskt. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste visst omvärdera den...

      Radera
  7. Att jag gillar denna är väl ingen skräll;)
    Det med huvud+betongvägg+badhus+mild hjärnskakning låter inga bra alls, var snäll och låt bli det i fortsättningen. Blir så orolig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snurrar bara lite grann ibland. Har värre saker att oroa mig för.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!