Sidor

lördag 23 februari 2013

China glaze, Unpredictable

Sist ut av de Lustre Chrome-lack jag köpte på mig för en halv evighet blev denna lilla besvikelse i form av Unpredictable


Man hoppas ju liksom att det där blåa skimret ska synas lika rejält på nageln som i flaskan, men det gör det inte. Jag satt och svor över att jag köpt mig en Peridot-dupe fastän jag desperat försöker undvika dem, och undrar lite stillsamt om det var så att jag egentligen hade tänkt mig ett av de andra lacken i kollektionen och klickade fel. Så kan det vara.
Jag upplever alltså det här som en duokrom i guld, grön lite koppar och i extrema vinklar blått. Det blåa syns extra tydligt under vatten dock. Som när man är i badhuset och badar i pool till exempel. Då kan man passa på att slå huvudet i en av betongväggarna i Vildforsen också. Misstänker att jag åkte på en mild hjärnskakning där, för jag känner mig lite vimsig i kolan.


Skirt var det också. Fyra lager tror jag det landade på men jag kan missminna mig och det egentligen var fem. Det är tunna lager dock eftersom lacket är så pass tunnflytande. Inga övriga besvär med det, att det syns penseldrag i metalliclack vet man ju vid det här laget.


Matchar med en glaslykta från Ittala. Misstänker att de redan varit med förut. Favorit i repris och sådär.

Betyg 2/5