måndag 4 februari 2013

Essie, Butler please

Den här gången fick ni välja lack till Blå Måndag, och det här vann med minsta möjliga marginal. Bara en enda röst skilde Butler please från tvåan. Det var så skönt att slippa välja själv att jag gör om det. Omröstning kommer upp i marginalen inom kort och pågår fram till midnatt på fredag.


Det här är så fantastiskt galet blått att jag faktiskt inte bär det idag, utan det här är bilder från gårdagen (även om det inte är igår när jag skriver detta utan idag, söndag). Ska vara proper ikväll och ett så här klatschigt nagellack är lite för iögonenfallande för aftonens aktiviteter. Det gör det inte mindre snyggt. Det här är vad Chilipojken kallade "knallblått" när jag lackade på det. Han konstaterade samtidigt att jag "verkligen gillar nagellack" och så kan man ju också uttrycka det.
Eftersom det torkade en aning matt gissar jag att det förekommer neonpigment i det. I min bok är det här kornblått, men jag har kanske fel på min färgkarta, vad vet jag.


Tror minsann det är en crelly. Täcker på två lager, men jag tyckte den var svår att måla tunna lager med. Hade jag fått måla som jag ville hade det nog blivit tre lager. Visar tyvärr upp skavanker på naglarna, och sådana har jag en del just nu. Hemska nagelband också. Fy på mig.
Torkar snabbt gör det också.


Var ungefär stört omöjligt att matcha, men till sist hittade jag det här bokomslaget med en knallblå klänning på. "Betvingde" är den andra romanen av Simona Ahrnstedt och jag rekommenderar den verkligen om man gillar romance. Fast ännu mer rekommenderar jag Simonas första bok, "Överenskommelser".

Betyg 4/5

Och här kommer de blå kompisarna. Har jag missat dig? Kommentera så länkar jag.

Lindas Nailorma visar upp China glaze.
Nail Lacqure love med mörkt blått från OPI.
Nagelfeber med Sally Hansen.
Nailmanic kör med H&M.
Colour it har tjusigt blått från Ztiz.
Tezzilicious kör med one stroke nail art idag.
Nailbloggen har ett lack från Andreia Higicol.
Little Miss Nailpolish letade fram ett lack från Barry M.
Ett inte fullt lika knallblått Essie hittar vi inne hos Tasty Tips.
Och även Sleepy Elin visar ett lugnare blått Essie.
Claws in colour visar ett annat knallblått lack, fast från Orly.
Vacker & underbar har en duokrom snygging från Glitter Gal.
Sminkan den kära är med tre gånger. Med Darling Diva Polish, OPI och Depend.
Cactus har ett vavawoom-läckert Picture Polish.
OPI i sandformat från My nail polish online.
Lite mer H&M finns hos Våga vara vacker.
Anna-Cee bidrar med en ombré i blått.
Skimmerskuggan bidrar med blå Depend.
Makeupmyblowfish hittade hit med ett China glaze.

52 kommentarer:

  1. Ni har båda rätt i färgnamnet även om jag brukar tycka Kornblå är aningen dovare i färgtonen. Jag slänger in ett förslag till..Ultramarin?

    Fint lack, hursom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ultramarin ja, den glömde jag bort. Är det ju. :)

      Radera
  2. Superfint! Jag älskar knallblå krämlack, så e det bara :-) Och ja, självklart är jag med idag. Blå måndag är bästa temadagen ju!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa temadagen? Nämen inte ska väl jag... *skrapar blygt med foten*

      Radera
  3. Härligt knalligt blått! Och visst är det skönt när någon annan får bestämma åt en. Jag gör ju också så en gång i veckan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ungefär hur skönt som helst. :)

      Radera
  4. Jag älskar Butler Please, den är så härlig och knalligt blå. :)
    Jag är med idag med OPI från Euro Centrale kollektionen.

    SvaraRadera
  5. Detta lacket hade inte varit fel att ha hemma i hyllan, väldigt fint. Jag är självklart med idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte alls dumt kan jag lova. :)

      Radera
  6. Jag älskar det här lacket så mycket! Den går ju inte att beskriva med något annat än färgglad. Är självklart med denna veckan också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färgglad är den onekligen. :)

      Radera
  7. Åh vad snyggt!
    Jag är med även denna vackan! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Och välkommen. :)

      Radera
  8. Det är ett underbart blått lack. Gillar det starkt!
    Jag är med idag igen...:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är precis lika välkommen som alltid. :)

      Radera
  9. Jag älskar det här lacket!! Säger det hela tiden, men skaffar mig aldrig en egen flaska ;)
    Det är både knallblått och kornblått tycker jag :)
    Jag är med idag igen! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kan vara överens om att det är blått i varje fall.:)

      Radera
  10. Väldigt fint =)
    Jag är med idag men det publiceras först efter 17. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag kommer ihåg att länka ikväll, annars får du påminna mig. :)

      Radera
    2. Nu är det publicerat! :)

      Radera
    3. Och jag kom ihåg det! :)

      Radera
  11. Det där är ju så härligt starkt blå! Snyggo!
    Jag är med idag! Har ett lugnare Essie ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blåare än blått nästan. :)

      Radera
  12. Åh, det går inte att få snyggare blå naglar än med Butler Please. Jag älskar verkligen det lacket!
    Själv visar jag lillebror Where's My Chauffeur? idag som är minst lika fint fast kanske inte lika blått... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns det något som är så blått som Butler please? ;)

      Radera
  13. Kör idag med Blue Iguana från CG, och den här gången kan man faktiskt se att det är blått! Var grönt förra gången!

    SvaraRadera
  14. Jag är med gånger tre idag, kommer ett inlägg till, men jag har glömt länka. Ska lägga till det. Fan, jag var trött imorse. :D

    Jag hade också kallat ditt för kornblått. Härlig färg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TRE GÅNGER!?!? Du ligger inte på latsidan du. :)

      Radera
  15. Jag tycker fortfarande det är mycket snyggare på folks bilder än det var i flaskan i verkligheten... skumt lack :s
    Jag körde blått jag med idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår inte alls vad du har emot det här. Det är ju tvärsnyggt. :)

      Radera
  16. Härligt lack! Och vadå skavanker på naglarna, det har väl alla så här års? Mina bara spricker och skivar sig och beter sig hela tiden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är FRUKTANSVÄRDA just nu. Gör mig lite ledsen i ögat faktiskt. :/

      Radera
  17. Åh, vad glad man blev att att se detta lacket! Verkligen härlig färg såhär i början på februari :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man behöver lite färgklickar så här års. :)

      Radera
  18. Det här är en av mina favoriter när det gäller blåa lack! En härlig färg!
    Jag är med idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar lite grann i varje fall, men inte riktigt hela vägen.

      Radera
  19. Det ser så fint ut! Jag med med med active blue idag! (http://varavacker.blogspot.com)

    SvaraRadera
  20. Jättefint lack! Den här sortens blå är nog min favorit.
    Tänkte också passa på att säga att jag är med! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska det vara så ska det gärna vara knalligt, så är det. :)

      Radera
  21. Vilken härlig färg! Jag är också med, men med en mörkare kulör :)

    SvaraRadera
  22. Jag är med, om än lite sent pga andra saker, men visar China Glaze Blue years eve. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hann ju gå och lägga mig, men här kommer en länk. Bättre sent än aldrig, eller hur? :)

      Radera
  23. Alltså... Jag behöver det här lacket :|

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!