Sidor

måndag 4 februari 2013

Essie, Butler please

Den här gången fick ni välja lack till Blå Måndag, och det här vann med minsta möjliga marginal. Bara en enda röst skilde Butler please från tvåan. Det var så skönt att slippa välja själv att jag gör om det. Omröstning kommer upp i marginalen inom kort och pågår fram till midnatt på fredag.


Det här är så fantastiskt galet blått att jag faktiskt inte bär det idag, utan det här är bilder från gårdagen (även om det inte är igår när jag skriver detta utan idag, söndag). Ska vara proper ikväll och ett så här klatschigt nagellack är lite för iögonenfallande för aftonens aktiviteter. Det gör det inte mindre snyggt. Det här är vad Chilipojken kallade "knallblått" när jag lackade på det. Han konstaterade samtidigt att jag "verkligen gillar nagellack" och så kan man ju också uttrycka det.
Eftersom det torkade en aning matt gissar jag att det förekommer neonpigment i det. I min bok är det här kornblått, men jag har kanske fel på min färgkarta, vad vet jag.


Tror minsann det är en crelly. Täcker på två lager, men jag tyckte den var svår att måla tunna lager med. Hade jag fått måla som jag ville hade det nog blivit tre lager. Visar tyvärr upp skavanker på naglarna, och sådana har jag en del just nu. Hemska nagelband också. Fy på mig.
Torkar snabbt gör det också.


Var ungefär stört omöjligt att matcha, men till sist hittade jag det här bokomslaget med en knallblå klänning på. "Betvingde" är den andra romanen av Simona Ahrnstedt och jag rekommenderar den verkligen om man gillar romance. Fast ännu mer rekommenderar jag Simonas första bok, "Överenskommelser".

Betyg 4/5

Och här kommer de blå kompisarna. Har jag missat dig? Kommentera så länkar jag.

Lindas Nailorma visar upp China glaze.
Nail Lacqure love med mörkt blått från OPI.
Nagelfeber med Sally Hansen.
Nailmanic kör med H&M.
Colour it har tjusigt blått från Ztiz.
Tezzilicious kör med one stroke nail art idag.
Nailbloggen har ett lack från Andreia Higicol.
Little Miss Nailpolish letade fram ett lack från Barry M.
Ett inte fullt lika knallblått Essie hittar vi inne hos Tasty Tips.
Och även Sleepy Elin visar ett lugnare blått Essie.
Claws in colour visar ett annat knallblått lack, fast från Orly.
Vacker & underbar har en duokrom snygging från Glitter Gal.
Sminkan den kära är med tre gånger. Med Darling Diva Polish, OPI och Depend.
Cactus har ett vavawoom-läckert Picture Polish.
OPI i sandformat från My nail polish online.
Lite mer H&M finns hos Våga vara vacker.
Anna-Cee bidrar med en ombré i blått.
Skimmerskuggan bidrar med blå Depend.
Makeupmyblowfish hittade hit med ett China glaze.