Sidor

måndag 25 februari 2013

China glaze, Ride the waves


Bara för att jag avslutat mitt värdinneskap av Blå Måndag betyder inte det att jag inte kan delta. Jag hade ju ett inlägg på lut med det lack som ni valt och anmäler mig således till Lindas Nailoramas Blå Måndag.


Ride the waves från China glaze är ett mellanblått jelly. När jag lackade det här i skydd av mörkret tyckte jag det var supersnyggt. På morgonen när jag vaknade var jag inte riktigt lika förtjust. Jag antar att ni ser varför.


VNL galore. Den såg jag inte alls när jag lackade på de tre lager jag tyckte var nog. Det var det alltså inte, eller så hade det varit passande med underkläder här. Däremot har lacket utmärkta egenskaper och hamnar bara där jag sätter penseln.


Ride the waves alltså. Efter något sådant kan man kanske behöva torka sig med en randig handduk från IKEA. Passande nog även med blå ränder.

Betyg 2/5

Som en liten bonus bjuder jag på videon och texten till den låt som en gång inspirerade det blå temat. "Blue Monday" med New Order. Tråkigt nog tycker jag att texten är lite träffande just nu. Men det går över! Tjipp!



How does it feel
To treat me like you do
When you've laid your hands upon me
And told me who you are

I thought I was mistaken
I thought I heard your words
Tell me how do I feel
Tell me now how do I feel

Those who came before me
Lived through their vocations
From the past until completion
They will turn away no more

And I still find it so hard
To say what I need to say
But I'm quite sure that you'll tell me
Just how I should feel today

I see a ship in the harbor
I can and shall obey
But if it wasn't for your misfortunes
I'd be a heavenly person today

And I thought I was mistaken
And I thought I heard you speak
Tell me how do I feel
Tell me now how should I feel

Now I stand here waiting

I thought I told you to leave me
While I walked down to the beach
Tell me how does it feel
When your heart grows cold