lördag 26 januari 2013

This just in...

Man är väl inte dummare än att man passar på att köpa på sig lite lack innan fraktkostnaderna från USA chockhöjs (vad jag har hört) nästa vecka. Lade en liten beställning om 9 lack på Transdesign och i torsdags när jag kom hem från skolan låg de i brevlådan och väntade på mig.


Vi börjar väl här då med knallrosa La vida loca och klassiskt röda Monroe's red (jag köpte den för namnet) från Orly. De fick sällskap av Olé caliente och Butler please från Essie. 


Från China glaze köpte jag på mig Ride the waves, Heart of Africa, Strawberry fields (lemming!) och två av Tranzitions-lacken, Shape shifter och Modify me.


Jag har fått för mig att jag vill ha alla lacken från A England, så när Adina hade två-årsjubileum med lite snällare priser i shoppen, passade jag på att köpa på mig de flesta jag saknar, det fattas bara 3 nu.
Hem till mig hittade igår And the moonbeams..., Beauty never fails, She walks in beauty - alla tre från Heavenly quotes-kollektionen. Kvar från Legends-kollektionen var Order of the Garter och från Gothic beauties-kollektionen köpte jag Jane Eyre och Tess d'Urbervilles.

22 kommentarer:

  1. Vilka finingar!
    Ser fram emot att se dem swatchade sen!
    Speciellt a-England :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer, men kanske inte jättesnart. :)

      Radera
  2. Verkligen fina! Ska bli roligt att se tranzitions, funderar på att skaffa dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett Tranzitions kommer vara med på Blå Måndag.

      Radera
  3. Verkligen fina! Ska bli roligt att se tranzitions, funderar på att skaffa dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur kunde jag missa att svara här? *ding dång*
      Kan väl säga som så att Tranzitions inte blev det roligaste i denna haul. :)

      Radera
  4. Åh, lyllo! Jag hade inga pengar så hann inte göra någon beställning, men har hört att Transdesign ska behålla fraktpriset iaf!
    Många finingar du valde, kör på Strawberry Fields tycker jag! Mums!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om Transdesign behåller sina fraktpriser blir jag myyyyycket glad.
      Är nästan lite rädd för Strawberry fields eftersom jag velat ha det så länge, Beatles-fan som jag är.

      Radera
  5. Åhhhh gud så mycket fina lack. :-)

    SvaraRadera
  6. Väntar med spänning på mina tre första a-england! Borde dock ha beställt det sista gröna du har där, ser ju sjukt fint ut! Älskar den där djupt sammetsgröna färgen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört att den där kollektionen är nästansvart hela bunten, så det ska bli spännande att se hur den uppför sig. Ser tokfin ut i flaskan i varje fall.

      Radera
  7. Älskar för övrigt hauls! kan man inte köpa så mycket själv kan man iaf gotta ner sig i vad andra skaffar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det här var kanske lite väl extremt för en fattig student i januari... ;)

      Radera
  8. Mycket fint där! Ska bli kul att se vad du tycker om Tranzitions lacken

    Jag har fått bekräftelse på att mina A-england har skickats men det tar av nån anledning en evighet att få hit dem, börjar bli minst sagt otålig :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste på FB att Royal mail helt plötsligt stoppat frakter med nagellack. Väldigt konstigt beslut. Adina bad så hemskt mycket om ursäkt och de jobbar på en annan fraktlösning.

      Radera
    2. Ja jag såg det med häromdagen... men mitt paket skickades flera dar innan hon gjorde den kommentaren. Jaja, jag antar att hon fått veta vilka paket som råkat illa ut och kan skicka om det ifall det behövs. Segt att vänta bara :/

      Radera
    3. Fick uppfattningen att paketen hade blivit kvarhållna någonstans. Maken har råkat ut för det några gånger när han beställt bilar från UK att de blir kvar på flygplatsen tills det "finns plats" på ett plan. Låter lite illa kan man tycka men är tydligen ett vanligt fenomen.

      Radera
  9. Gillar att få se andras inhandlingar! :) Var har du hört det där om fraktkostnaderna? Gäller det transdesign och liknande ställen eller ebay också? Jag som har börjat fila på en ordentlig beställning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cirkulerar i diverse bloggar samt att jag vet minst en etsy-säljare som meddelat att hon ska justera sina priser pga denna höjning. Sen vet jag inte på riktigt hur stor höjningen är. Och så får vi ju hoppas att det är sant som sagts ovan att Transdesign inte höjer sina fraktkostnader. *hoppas hoppas hoppas*

      Radera
  10. Beauty never fails ser nå sjukt snyggt ut, längtar efter swatch :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ligger bra till att bli nästa lack på efter Blå Måndag. Men man vet aldrig med mig, kan bli något helt annat också.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!