söndag 20 januari 2013

NailArt Sunday: Prickar

När Lela presenterade veckan tema till NailArt Sunday så kände jag att jag bara var tvungen att vara med. Prickar fixar liksom till och med jag att göra, och jag är ju fullkomligt värdelös på det här med nailart och har inte ett enda "riktigt" nailartverktyg. Jag använder tandpetare jag.


Prickar i svart-vitt fick det bli. Det svarta är A Englands Camelot och det vita kommer från Nordic cap Star nails och har det spännande namnet NP13. Min vanligaste nailart, om jag nu orkar med sånt, är en accentnagel. Nästan alltid ringfingret. Varför blir det så? Jag är ju liksom inte ensam om att göra ringfingernageln till accentnagel. Intressant fenomen det där...


Aaaaaaaanyhow - Båda lacken fick två lager var, sedan väntade jag tills det torkat ordentligt med att fredagsmysa med "Mumiens återkomst". När filmen var slut var lacket snustorrt och jag satte dit prickar helt enkelt genom att doppa den platta änden av en cocktailpinne/tandpetare i lacket och trycka den mot nageln. Ett dipp räcker till sisådär två prickar. Topplack på - försiktigt! - och sedan är det klart. Plättlätt även för en klåpare som yours truly.


Vilken tur att Stora J har en svart klänning med vita prickar så jag hade något att matcha med. Såg i och för sig några som var ute och promenerade med en dalmatiner, men kände att jag kanske inte riktigt kunde springa ut med kameran i högsta hugg och fråga om jag fick matcha mitt nagellack mot deras hund...

Och i morgon är det Blå Måndag igen, if you please.

32 kommentarer:

  1. Snyggt :-) OP-modet är alltid rätt :-)

    and yes... Blå måndag! Mitt favvotema!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Favorittema? Nu blir jag nästan lite rörd i tårkanalen... :D

      Radera
  2. Det blev jättesnyggt!! Snygg matchning med klänningen. Det hade varit mycket roligt att se matchningen med dalmatinern dock :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst hade det! Synd att man har hämningar ibland. :D

      Radera
  3. Väldigt piffigt!

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Och jag älskar svart-vitt! =)

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Jag är helt på din linje med det klassiska färgvalet, även mitt prickiga bidrag går i svart-vitt. :) Gillar verkligen att du alltid matchar med något!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Roligt att min fixa idé uppskattas. :)

      Radera
  6. Jag hade nog mest velat ha kort på deras min när du ställer frågan om du får matcha naglarna mot hunden! ;) Fin nail art. Jag målar ju också väldigt ofta ringfingret som accentnagel, ibland tummen också.
    Jag tror det har att göra med att det känns som "mitten" bland de fyra fingrarna och fuckyoufingret vill man inte ha. Kanske också undermedvetet har att göra med att det är RINGfingret, det finger som oftast smyckas med just smycken. Det är mina små teorier iaf. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ganska så mycket inne på samma linje som du varför man väljer just ringfinget. Det känns lite kärleksfullt på någon sätt. :)

      Radera
  7. Haha, tänk dig hundägarnas min om du hade kommit utrusande. Tanken får mig att fnittra :) Jättesnygg nail art, gillar det klassiskt svarta mot vit. En pimpad men ändå sofistikerad manikyr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De hade nog trott att jag var komplett växlad i pallet. Men det kanske jag är? ;)

      Radera
  8. Väldigt snyggt! Gillar när man inte fyller hela nageln med prickar och accentnagel är alltid piffigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gjort den här varianten förut, men i färg och utan accentnagel och jag gillade det så pass mycket att det fick vara dags igen. :)

      Radera
  9. Tjusigt:)Som så många andra hade jag velat se matchningen mot dalmatinern istället och kanske främst ett kort på ägarnas miner;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, det hade onekligen varit en rolig historia att berätta för barnbarnen. :D

      Radera
  10. Enkelt men jättesnyggt!
    Innan jag gick all-in och bestämde mig för bubblor var det en sån här design jag hade tänkt mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. All in är ju himla trevligt det med, tycker jag i varje fall. :)

      Radera
  11. Snyggt!! Accentnageln blev pricken över i:et! ;)

    Många väljer väl ringfingret som accent för att det liksom inte blir mitt i och för att ringfingret är "speciellt". Om man är gift el förlovad har man ju ringen där på ena handen och det sägs ju att det går en ådra från ringfingret direkt till hjärtat ;) Om det är sant vet jag inte...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där om blodådern har jag också hört. Och om vi är två som tror det så måste det ju vara sant. ;)

      Radera
  12. Mycket snyggt! Och att ringfingret blir accent är väl en symmetrifråga, man vill inte ta pek- eller lillfingret. Och långfingret kan ju kännas lite... extremt? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tummen då? Får inte den vara med? ;)

      Radera
  13. Väldigt stiligt och snyggt gjort!!!

    SvaraRadera
  14. Väldigt snyggt och effektfullt i sin enkelhet! Jag kan riktigt se dig framför mig när du jagar hund och husse/matte med kamera och naglar i högsta hugg. LOL Det här med bloggande får ju folk att fota i dom mest konstiga situationer. Jag brukar variera min accentnagel just för att den inte ALLTID ska bli ringfingret även om det är det som faller sig mest naturligt. Håller ju med om att långfingret kan bli lite problematiskt men har använt det nån gång till extra "snäll" nailart (typ hjärta eller blomma)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var faktiskt två hussar. :)

      Radera
  15. Svar
    1. Svårt att misslyckas när man kör på svart-vitt. Funkar alltid tror jag.

      Radera
  16. Riktigt snyggt! En lite uppdaterad klassiker kan aldrig bli fel. :)

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!