Sidor

lördag 12 januari 2013

Liebster award

Nämen! Inte ska väl jag? Tack tack tack. Jag vill börja med att tacka min agent, och alla mina motspelare och framför allt juryn.... vaddå? Inte Oscar? Aj då, nu blev det lite pinsamt...

Eller nej, jag har fått en Liebster award av Gelic. Som jag kommer översätta. Jag kommer däremot inte skicka den vidare för jag är så rackarns kass på sånt, utan jag gör jag som jag brukar - lämnar den fri att sno för den som känner sig manad. Då med de frågor jag fått av Gelic så klart.

Meningen är att jag ska ge er 11 fakta om mig själv och sedan svara på 11 frågor. Och egentligen ska jag också hitta på 11 nya frågor och skicka utmaningen vidare till 11 andra bloggar, men jag är på bröllop idag så jag har inte tid.

Elva fakta om mig själv... Skit vad svårt! Hrm...

  1. Något av det bästa jag vet är hårgos. Allra helst från Stora J för hon använder naglarna. 
  2. När jag var liten ville jag gifta mig med Björn Skifs. Det gick över.
  3. Jag fick för mig att Depeche Mode inte var bra efter att Vince Clarke hoppat av. Fatta hur mycket jag missade! Har tagit igen det nu.
  4. När jag var yngre vill jag bli skådespelerska. Men det ville väl alla?
  5. Det första jag föll för när jag träffade älskade maken var ett hans glittrande ögon och vackra leende. Minnesbild som sitter fast.
  6. Jag älskar modet från 20-talet med är aningens för kurvig för att bära det själv.
  7. När "Fantomen på Operan" gick på Oscarsteatern i Stockholm såg jag den 5 gånger. Däremot har jag inte sett den i London - än.
  8. Min favoritdrink är Mojito, men jag vill helst att det ska vara min vän M som gör den.
  9. Jag älskar Earl Grey-te och om jag bara fick dricka ett enda te resten av mitt liv skulle det bli det.
  10. När jag var liten kunde jag lägga benen i lotusställning och gå på knäna. Josåatte... Man är kanske inte riktigt lika smidig numera.
  11. Ibland smyger jag upp i mina barns rum när de sover bara för att titta på dem för det finns nog inget gölligare än sovande barn. 
Och så svara på frågor. Frågorna är på engelska - svaren är på svenska.

1. What made you start blogging?
Om jag det visste. Just om nagellack var det nog för att jag ville ha ett arkiv att gå till och för att det likasinnade vänner jag hade kunde titta på vad jag höll på med.
2. 
If you where allowed to only use one nail polish color(with all nuances from light to dark) for the rest of your life, which one would you chose and why? 
Röd. Favoritfärgliksom.
3. What the worst thing you have ever spilled nail polish on?
Jag är dålig på att spilla nagellack faktiskt. Däremot fick Lilla E tag på en av mina flaskor när jag låg däckad i flunsan och hon hann måla delar av vardagsrumsgolvet innan hon blev stoppad.
4. What the weirdest place you've spilled nail polish on?
En tidning? Jag är inte roligare än så.
5. What was your first polish ever? Color, brand and how did you get it?
Men guuuuud! Det minns väl inte jag? Jag är ju skitgammal!
6. How do you store your nail polishes?
I en röd Helmer. Behöver en till...
7. Where do you paint your nails? (In front of the tv/computer etc)
Framför tvn. Sitter som en jädra kringla. 
8. Where do you take most of your blog photos?
Nästan alla mina foton tas vid ett av fönstren i vardagsrummet. 
9. Do you like matching your nails to your clothes, make up, jewelery or is it always totally random?
Jag tycker det är jättekul att matcha (som ni kanske märkt) men ändå matchar jag oftast INTE mitt nagellack med vad jag har på mig. Inte medvetet i varje fall.
10. How many polishes do you got in your collection?
Straxt över 500. Räknade dem nyligen.
11. Do you have any nail polish amount limit? Or do you think that as long you can afford and you like all your polishes you'll keep them and keep hoarding?
Jag planerar att rensa faktiskt, men än så länge har det inte blivit av. Jag kommer nog bli en nagellackshoarder är jag rädd.