fredag 11 januari 2013

Holofredag: Glitter gal, Belgian chocolate

Underbart lack med mindre underbara bilder. Hade svåra problem att fotografera detta igår, och holoskimret ville inte fastna så värst mycket alls. 


Belgian chocolate är ett varmt mörkbrunt lack som jag tycker drar en aning mot rött. Kan till och med inbilla mig att det är vinrött i vissa ljus. Och så holo ovanpå det. I sådana där vackra regnbågar som gärna gömmer sig lite grann. När man nu har så vacker grundfärg så gör ju inte det så jättemycket, då blir holot nästan som extra bonus när man ser det. En bonus som liksom tar andan ur en lite grann.


Aningens skirt är det dock, jag har tre lager men om man tittar noga är det lite flammigt här och var och ett fjärde lager hade nog inte skadat. Det där beror i och för sig på hur flödiga lager man målar, jag skulle gissa att mina lager tillhör mittimellanskalan. Mitt knep för att slippa att hololack bildar kala fläckar när man målar fler lager är att vänta några minuter mellan varje varv. Har funkat hittills. Lacket torkar lite matt, men sådant avhjälps lätt med ett lager Poshé. Framhäver holot ännu mer dessutom.


Belgian chocolate matchas bäst med choklad. Just den här är som synes inte så värst belgisk. Jag vill här även passa på att tacka min klasskamrat I som så vänligt lät mig hålla i en rad av hennes älskade choklad en liten stund. Den var säker hos mig, jag är inte så förtjust i Geisha.

Betyg 5/5

22 kommentarer:

  1. Jag tycker det ser fint ut. Jag brukar inte gilla bruna lack, men det här blev jag rätt sugen på att skaffa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju nästan lite rött, så det är sådär snudd på omöjligt att älska.

      Radera
  2. Det här funderade jag också på att visa idag :) Jag är normalt sett inte heller en större fan av bruna lack, men det här tycker jag lika mycket om som Marabou Schweizernöt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bruna lack kan det ju bära eller brista med. Fast oftast gillar jag dem. :)

      Radera
  3. Finfint lack! Jag inväntar sol i detta nu, för att förhoppningsvis få till lite bilder till ett inlägg :)

    SvaraRadera
  4. Det där var såååå fint. Härlig bild på slutet, med chokladen. Mums!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det snällt av min klasskompis att låna ut den till mig. :)

      Radera
  5. Superfint lack. Nu vart jag ju tyvärr sugen på att hitta det här lacket och vräka i mig choklad, samtidigt om möjligt! :O ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äta choklad och nagellackssurfa är väl inga problem? ;)

      Radera
  6. Jag har just nominerat dig till ett Liebster Award, om du går in på min blogg så ser du frågorna :) Hoppas du ska tycka om att svara på dem, kände mig finurlig då jag gjorde dem. ;)

    SvaraRadera
  7. Längtar verkligen efter att testa min flaska, det ser så härligt ut i flaskan och på alla bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju verkligen tokläckert.

      Radera
  8. Himla snyggt det där!
    Och jag blev faktiskt inte sugen på choklad trots bilderna! Hungrig som 17 är jag, men inte godissugen... dag 11 med pulver-lunch :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina fisken om godissuget gått över. :) Jag är ju mer en lakrits-tjej och det kanske jag har å lut i skåpet. För i morgon är det lördag! :)

      Radera
  9. Vadå mindre underbara bilder? Jag OOoooade redan när jag såg det i Bloglovin listan! Supersnyggt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaja, men de är banne mig inte lika underbara som lacket är irl. ;)

      Radera
  10. Åh det såg ju finfint ut! Och gott...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså - det är ju nougat i Geisha så gott vet jag inte. ;)

      Radera
  11. Det är verkligen en härlig färg på det här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt underbar. Och vilka regnbågar!

      Radera
  12. Fantastisk! Älskar bruna, varma lack <3

    Förresten jag har precis gjort om min design och har tänkt skapa en länk lista med andra nagel nördar och skönhetsbloggare då jag älskar att hitta nya bloggar och att tipsa andra så jag undrar om du vill göra ett länkbyte? ^^,

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!