Sidor

fredag 11 januari 2013

Holofredag: Glitter gal, Belgian chocolate

Underbart lack med mindre underbara bilder. Hade svåra problem att fotografera detta igår, och holoskimret ville inte fastna så värst mycket alls. 


Belgian chocolate är ett varmt mörkbrunt lack som jag tycker drar en aning mot rött. Kan till och med inbilla mig att det är vinrött i vissa ljus. Och så holo ovanpå det. I sådana där vackra regnbågar som gärna gömmer sig lite grann. När man nu har så vacker grundfärg så gör ju inte det så jättemycket, då blir holot nästan som extra bonus när man ser det. En bonus som liksom tar andan ur en lite grann.


Aningens skirt är det dock, jag har tre lager men om man tittar noga är det lite flammigt här och var och ett fjärde lager hade nog inte skadat. Det där beror i och för sig på hur flödiga lager man målar, jag skulle gissa att mina lager tillhör mittimellanskalan. Mitt knep för att slippa att hololack bildar kala fläckar när man målar fler lager är att vänta några minuter mellan varje varv. Har funkat hittills. Lacket torkar lite matt, men sådant avhjälps lätt med ett lager Poshé. Framhäver holot ännu mer dessutom.


Belgian chocolate matchas bäst med choklad. Just den här är som synes inte så värst belgisk. Jag vill här även passa på att tacka min klasskamrat I som så vänligt lät mig hålla i en rad av hennes älskade choklad en liten stund. Den var säker hos mig, jag är inte så förtjust i Geisha.

Betyg 5/5