Sidor

fredag 18 januari 2013

HoloFredag: China glaze, Tickle my triangle

Jag har rånat Pamsan! Fy mig vad jag är stygg. Jag bytte till mig Trickle my triangle mot mitt Look rich be cheap från Rescue Beauty Lounge, ett lack som mest stod och var i vägen i min lacksamling. Och vad fick jag i byte? Ett lack med ett snuskigt namn. Eller om jag har snuskig fantasi...
Lampljus
Det har inte bara ett snuskigt namn utan är snuskigt snyggt också. Jag skulle vilja påstå att det här är liksom ceriserosa som flörtar friskt med lite lila toner. Och så scattered holo på det som är så där trevligt att se att man nästan får googly-eyes av det.


Nu kommer vi till det mindre underbara med det här lacket. Att jag har ett mysko glapp i lacket på ringfingret beror på att jag lackade in något skräp som jag inte kunde låta bli att pilla bort, så det är mitt fel och inte lackets. Däremot har jag nu för första gången upplevt holosjuka. Det är stört omöjligt att gå över samma ställe mer än en gång utan att få med sig allt lack. Få drag och flödigt med lack är det som gäller. Och att vänta mellan lagren. Jag har tre lager här, mest för att rätta till mitt misstag, det hade nog räckt med två om jag haft rätt teknik från början.
Torkar snabbt med ett lager Poshé och jag rekommenderar verkligen blankt topplack på det här för det är en aning matt i tonen annars.
Men - det avskyr att vara på mina naglar. Det chippar som bara den. Och mina naglar avskyr visst mig just nu för de går av i en rasande takt.


Fotona är idag tagna i skolan och där hade jag turen att hitta den perfekta matchningen i form av våra ljuslyktor i glas. Finns på IKEA.

Betyg 4/5