torsdag 24 januari 2013

Depend #325

Det här är ett fint lack - i teorin. I praktiken satt det på en förmiddag och vi blev inte direkt kompisar den förmiddagen...


325 trodde jag var en duokrom kräm i grönt och blått. Det är det inte. Det är en mörkgrön jelly med blått skimmer, men jag kommer kalla det för en teal. Som synes krympte det på mina naglar. Kan bero på topplacket (Poshé som vanligt) eller att jag hade kvar olja på naglarna, men det känns liksom inte helt okej att det ser ut så där efter mindre än 4 timmar på naglarna.


Här syns det blå skimret ganska bra, men sanningen är att hade jag inte sett det i flaskan så hade jag trott att det här bara var grönt. Man får verkligen leta efter de blå skiftningarna och de vill nästan bara visa sig i solljus. Så det var ju tur att solen sken igår med.
Jag trodde det här var en one coater, men det slutade på tre lager lack. Förvisso lättlackat och snabbtorkat, men jag är ändå lite besviken.


Buteljgrön tyckte jag och hittade en liten kvarglömd flaska med aromaolja, lavendeldoft. Och så ville Cullen gärna vara med på bild.

Betyg 2/5

16 kommentarer:

  1. Stod och höll i det här häromdagen. Dom hade utgående lack för 10 kronor. La tillbaka det och är faktiskt glad för det eftersom jag inte gillar Jelly.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen förlust alls för dig kan jag lova.

      Radera
  2. Synd när det krymper så, men annars en skön mörkgrön färg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färgen är väl fin, men nej... Inte alls min tekopp.

      Radera
  3. Jamen katten var ju väldigt söt! ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är supersöt! Mattes gostroll. :)

      Radera
  4. Det var ju en fin färg, men egenskaperna verkar det vara lite si och så med ;)
    Cullen är ju bara för söt!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han ligger och sover i andra änden av soffan just nu och jag vill bara kasta mig över honom och GOSA! Han kan vara bästa katten ever med min andra katt Schumi tätt efter. ;)

      Radera
    2. Då får han allt tävla med min Smilla ;)
      Katter är underbara! Min förra blev 20 år och Smilla är nu snart 10.
      Jag har haft katt i stort sett hela mitt liv och älskar det! :D
      Ska nog gå och gosa lite nu ;)

      Radera
    3. Kattgos kan man aldrig få för mycket av. :)

      Radera
  5. Synd på krympet, men fint annars! Jag blir sugen på att plocka fram mitt igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade nog fått sitta längre, trots krymp, om jag inte hade stött i det så det blev fult på högerhanden. Men besviken är jag ändå.

      Radera
  6. Svar
    1. Ja!!! Nu ligger han bredvid mig. Klappar honom lite från dig. :)

      Radera
  7. Trist med krympet. Tack för varningen och den lilla kiken på din sötnöt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oerhört trist faktiskt. Tur att mattes misse ville vara med och pigga upp.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!