Sidor

torsdag 24 januari 2013

Depend #325

Det här är ett fint lack - i teorin. I praktiken satt det på en förmiddag och vi blev inte direkt kompisar den förmiddagen...


325 trodde jag var en duokrom kräm i grönt och blått. Det är det inte. Det är en mörkgrön jelly med blått skimmer, men jag kommer kalla det för en teal. Som synes krympte det på mina naglar. Kan bero på topplacket (Poshé som vanligt) eller att jag hade kvar olja på naglarna, men det känns liksom inte helt okej att det ser ut så där efter mindre än 4 timmar på naglarna.


Här syns det blå skimret ganska bra, men sanningen är att hade jag inte sett det i flaskan så hade jag trott att det här bara var grönt. Man får verkligen leta efter de blå skiftningarna och de vill nästan bara visa sig i solljus. Så det var ju tur att solen sken igår med.
Jag trodde det här var en one coater, men det slutade på tre lager lack. Förvisso lättlackat och snabbtorkat, men jag är ändå lite besviken.


Buteljgrön tyckte jag och hittade en liten kvarglömd flaska med aromaolja, lavendeldoft. Och så ville Cullen gärna vara med på bild.

Betyg 2/5