Sidor

torsdag 3 januari 2013

Ciaté, Twilight

Ni som har hängt här inne ett tag vet att jag är en Twilight-nörd, eller Twihard som vissa kallar sig. Så ja - att det heter Twilight var anledningen till att jag skaffade det här lacket. Jag är nämligen en aning dum i huvudet. 


Det är väl meningen att det här ska vara svart med guldflecks, och det är ju tjusigt. Det är bara det att det är så rikligt med guldflecks att det inte ser ut att vara svart utan snarare antar en skimrigt mörkbrun ton, kanske med en dragning åt oliv. Förvisso fint det med, men jag hade gärna sett att det varit lite mer tryck i det svarta och att kontrasten varit tydligare, nu är det mest ett mörkt sammelsurium.


Formula kan jag väl inte klaga på, det här är två lager toppat med Poshé. Lättlackad liten historia om man bara hittar rätt vinkel på penseln, den är liksom tillplattad snarare än platt. Eventuellt kladd skyller vi på att jag lackade samtidigt som jag tittade på tv. På kvällen. Med dåligt ljus.
Hur det kommer sig att jag på några naglar har vad som ser ut som tip wear har jag däremot ingen bra förklaring till. Jag målade som sagt på det igår kväll och i skrivande stund har det suttit på i ungefär 14 timmar och ganska många av dessa sov jag. Krympningar brukar väl ändå synas på samtliga naglar?


Matchar med vad det heter. Josåatte.... Man har väl lyckats samla på sig en del skrammel med Twilight-tema under åren.

Betyg 3/5