torsdag 3 januari 2013

Ciaté, Twilight

Ni som har hängt här inne ett tag vet att jag är en Twilight-nörd, eller Twihard som vissa kallar sig. Så ja - att det heter Twilight var anledningen till att jag skaffade det här lacket. Jag är nämligen en aning dum i huvudet. 


Det är väl meningen att det här ska vara svart med guldflecks, och det är ju tjusigt. Det är bara det att det är så rikligt med guldflecks att det inte ser ut att vara svart utan snarare antar en skimrigt mörkbrun ton, kanske med en dragning åt oliv. Förvisso fint det med, men jag hade gärna sett att det varit lite mer tryck i det svarta och att kontrasten varit tydligare, nu är det mest ett mörkt sammelsurium.


Formula kan jag väl inte klaga på, det här är två lager toppat med Poshé. Lättlackad liten historia om man bara hittar rätt vinkel på penseln, den är liksom tillplattad snarare än platt. Eventuellt kladd skyller vi på att jag lackade samtidigt som jag tittade på tv. På kvällen. Med dåligt ljus.
Hur det kommer sig att jag på några naglar har vad som ser ut som tip wear har jag däremot ingen bra förklaring till. Jag målade som sagt på det igår kväll och i skrivande stund har det suttit på i ungefär 14 timmar och ganska många av dessa sov jag. Krympningar brukar väl ändå synas på samtliga naglar?


Matchar med vad det heter. Josåatte.... Man har väl lyckats samla på sig en del skrammel med Twilight-tema under åren.

Betyg 3/5

16 kommentarer:

  1. Svar
    1. Fint ja, men jag ville ha mer ompf liksom.

      Radera
  2. Min erfarenhet är krympningen lite beroende på hur vått/torrt baslacket var när du penslade på Poshé.. Kan det stämma? Har du random krymp eller mest krymp på de naglar som var torrast? Jag börjar ALLTID måla lillfingret så det brukar va lätt räkna ut.

    Ciate, Twilight blir lite nja för mig. Ser väldigt fint ut i flaskan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag går från vänster till höger på båda nävarna och ser krympning på vänster hands rinfinger och tumme samt höger hands långfinger. Skitsamma - det ska ju ändå av för holofredag i morgon. :)

      Radera
  3. Måste testa mitt snart. Jag tror att jag kommer att gilla det. :) Är däremot inget fan av Twilight men kunde ändå inte mostå att köpa lacket. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ÄR ju snyggt, men för mig var det inte anlednigen till att jag beställde det. *visslar oskyldigt*

      Radera
  4. Jag gillar det här lacket och tycker att det är snyggt med den mängden guld i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, men jag hade hellre sett mer kontrast. Är lite tjurig på det sättet. ;)

      Radera
  5. Jag fick ju en miniflaska i kalendern men kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den eller inte, egentligen tycker jag att den är för mörk för mig även om den är snygg och jag gillar konceptet... kanske blir det namnet som väger över ^^
    Jag tycker det känns tryggt att du är twilight-nörd du med, så känner jag mig inte så ensam :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte om jag är så mycket Twilight-nörd som Twilight-NÖRD. Nästan så jag borde in på avgiftning. ;)

      Radera
  6. Jag tycker att det ser himlans tjusigt ut faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det det. Men inte så svart. ;)

      Radera
  7. Jag gillar detta lacket väldigt väldigt mycket utan att ens ha sett filmerna eller läst böckerna;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt för dig - då har du lite rolig läsning att se fram emot. :) Rekommenderar böckerna före filmerna så det skvätter om det. Man slipper Kirsten Stewart då nämligen. ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!