Sidor

fredag 25 januari 2013

China glaze, Champagne kisses

Sista lacket ut från China glaze vinterkollektion 2012 blir Champagne kisses. Glittrigt så det förslår och hade inte nyårsafton varit en Blå Måndag hade nog det här fått pryda tassarna då.


Nudeglitter och guldglitter samtidigt, går det? För det är vad jag tycker att det är. Eller champagnefärgat. Det verkar även som om man hällt ner en knivsudd prismatiskt glitter här fast det vill inte riktigt framträda vare sig i flaskan eller på nageln men jag tycker mig se att det skiftar lite i olika toner i riktigt skarpt solljus. När jag inte har solgass på det, som brukligt är så här års, så tycker jag mig se en liten aning gammelrosa glitter. Jag antar att det är dessa som liksom prismar till sig i solen.


Glitterlack som sagt. Jag är i skrivande stund prydd i det här sedan några timmar men jag kan för mitt liv inte minnas hur många lager jag behövde. Jag gissar på tre och minst lika många lager överlack. Lättmålat men gillar nagelbanden. Jag kommer ha glitter i hela huset när det här ska av. Glömde bort Seche vite-metoden oturligt nog.


Champagne kisses blir matchade med ett champagneglas. Tyvärr utan champagne i. Den matchningen får bli en annan gång.

Betyg 3/5