tisdag 22 januari 2013

China glaze, Adventure red-y

Varför i jösse hare har jag väntat så här länge med att måla på det här lacket? Det är ju jättevackert!


Adventure red-y var med i höstkollektionen On safari som jag tyckte var rätt så ointressant. Bara det här och Man hunt hittade hem till mig. Bloddroppsrött har vi här. Eller väldigt mörkt bärrött. Faktiskt dras mina tankar till körsbär.


Underbar krämformula som hamnar precis där jag vill ha den och som täcker med två lager. Snabbtorkat. Och som ni ser sken solen över Örebro idag. Kallt men vackert väder.


Och bara därför att... Jag tyckte det här lacket passade så himla bra i färgen till den här favoritklockan. Alldeles särskilt till det röda på bandet. Favoritflaggan. Jag tycker den är så himla snygg och har tyckt så sedan jag var i lågstadieåldern. Brukade sitta och rita den med fina tuschpennor. Anglofilistisk science fiction-nörd - det är jag i ett nötskal det.

Betyg 4/5

14 kommentarer:

  1. Jag gillar också det lacket! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är vi minst två stycken med utomordentlig smak. :)

      Radera
  2. Mijaorrrr jag dör en smula, vad vackert nagellack!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det tjusigt! Och tänk att jag hoppade över det här från början. Jag skyller på tillfällig sinnesförvirring.

      Radera
  3. Åh, väldigt snyggt alltså. Det blev inte av att jag köpte så många lack ur On Safari men där finns ett gäng jag kan tänka mig att klicka hem. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har ju gjort roligare kollektioner, helt klart.

      Radera
  4. Väldigt fin nyans på detta lack!!
    Åh! En anglofil precis som jag!! :D Vad kul!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man är väl klok liksom. ;)

      Radera
    2. Inte riktigt klok enligt vissa som tycker min anglofili gått helt över styr ;)
      Avundsjuka säger jag... LOL! ;)

      Radera
    3. Inte vårt fel att de inte FÖSTÅR. Stackarna... :)

      Radera
  5. Jag var inte så imponerad av det här lacket för det missfärgade mina naglar något ruskigt. Men färgen är fin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen missfärgning alls på mig. Ibland ska man ha tur. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!