Sidor

tisdag 22 januari 2013

China glaze, Adventure red-y

Varför i jösse hare har jag väntat så här länge med att måla på det här lacket? Det är ju jättevackert!


Adventure red-y var med i höstkollektionen On safari som jag tyckte var rätt så ointressant. Bara det här och Man hunt hittade hem till mig. Bloddroppsrött har vi här. Eller väldigt mörkt bärrött. Faktiskt dras mina tankar till körsbär.


Underbar krämformula som hamnar precis där jag vill ha den och som täcker med två lager. Snabbtorkat. Och som ni ser sken solen över Örebro idag. Kallt men vackert väder.


Och bara därför att... Jag tyckte det här lacket passade så himla bra i färgen till den här favoritklockan. Alldeles särskilt till det röda på bandet. Favoritflaggan. Jag tycker den är så himla snygg och har tyckt så sedan jag var i lågstadieåldern. Brukade sitta och rita den med fina tuschpennor. Anglofilistisk science fiction-nörd - det är jag i ett nötskal det.

Betyg 4/5