måndag 21 januari 2013

H&M, Active blue

Blå Måndag är över oss igen. Låtom oss se på något jag fyndande på H&M i lördags för endast en guldpeng. 


Active blue är ett blåklintsblått skimmerlack. Kommer i en miniflaska på 5 ml. Mycket roligare i flaskan än på nageln.


Skir som bara den. Tre lager här för sedan orkade jag inte riktigt med den längre. Penseln är okej men korken är lite bökig att hålla i, kort och tjock. Lite väl rinnigt också, och flyter gärna ut åt sidorna lite mer än önskvärt. Torkar inte alls så fort som man kan önska, och så blir det tip wear efter några timmar... Man kan alltså spara en tia och låta bli att köpa det här.


Ett aktivt lack som Active blue (fniss) matchas bäst med en vattenflaska. För man behöver återfukta kroppen när man är aktiv.

Betyg 2/5

Är du med idag så hojta till så länkar jag. De här har jag hittat hittills.
Jag har hittat två inlägg hos Sminkan, Nyx och Wet'n'wild.
Lindas Nailorama har målat på Essie idag.
Lacky corner hyssjar åt oss med ett lack som heter SCH 15.
Lite Kleancolor hittar vi hemma hos Tezzilicious.
China glaze är en riktig Blå Måndags-favorit. Hittas hos Gelic' nail art...
...och hos Nailbloggen hittar vi också China glaze.
LeLack hänger på China glaze-klubben.
Nagelfeber bjussar på Calvin Klein.
Sleepy Elin har letat fram ett Dependlack.
Lite Gina Tricot hittar vi hos Colour it.
Försöker att inte förgås av avund av Nagelmanias Nails Inc.-lack. Det går sådär...
Illamasqua hittar vi hos Little Miss Nailpolish.
Rescue Beauty Lounge med lite glitter blir vad bloggen heter, Vacker & underbar.
Nailmanic har OPI dagen till ära.
Fialand är blå och glittrig med IsaDora.
Skimmerskuggan har också IsaDora, men utan glittrigt.
Orly hittas hos Makeupbyblowfish.
Colourize me hakar på China glaze-vågen...
...liksom Beauty by M som gör Blå Måndagspremiär.
My Nail Polish Online väljer att visa upp ett blått lack från Michelle.

46 kommentarer:

  1. Helt ok, om än inte så man smäller av ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färgen är okej, men kanske inte så mycket mer.

      Radera
  2. Det finns nog bättre blå lack liknande det här, låter det som.

    Det blev ingen blå måndag för mig. Hade inte hjärta att ta bort mina prickar. På sätt och vis är det ju en blå måndag för mig men inte på bloggen. Nailarten är ju trots allt blå. Hoppas ditt lack har kommit fram förresten. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. OM mitt lack har kommit fram. Känns som om jag rånat dig. Vill du ha något annat också?

      Radera
  3. Snyggt.. men "sparar" min sparar min guld tia till något annat :)

    SvaraRadera
  4. Färgen är jättefin och absolut värd en tia :)

    Jag är med idag med på blå måndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njae... Lägger hellre en liten slant till och får en bättre formula.

      Radera
  5. Färgen såg fin ut, men lät sådär då man hörde egenskaperna. Unik var den inte så det går säkert hitta en dupe till den som är bättre på alla sätt, utom möjligen priset då. ;)

    Jag är också med på blå måndag i dag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev liksom en axelryckning av alltihopa.

      Radera
  6. Nja det lacken var kanske ingen höjdare. Idag är jag med i blå måndag:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ditt var mycket finare än mitt. :)

      Radera
  7. Jag är gärna med på blåmåndag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får du så gärna vara. The more the merrier! :)

      Radera
  8. Har HM börjat med ännu en nagellacksflaska? Jösses...
    Lacket såg dock fint ut men det är ju inget kul om det är jobbigt att hålla på med :(
    Jag är också med idag, så klart. Visar det första Depend-lacket på bloggen dagen till ära :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamenellerhur! Vad är det MED H&M och deras femtoielva olika flaskdesigner?

      Radera
  9. Tycker det var en snygg blå färg!
    Jag är också med på Blå Måndag idag!

    SvaraRadera
  10. Jag är äntligen med, första gången för min del :)

    SvaraRadera
  11. Rätt fint var det ju ändå!
    Men spar nog den där tian kanske i alla fall ;)
    Gillar din matchning! LOL! :D

    Jag är också med idag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Långsökt matchning, men vad då? Den funkar! :D

      Radera
  12. Väldigt fint, synd att det var som det var då :/

    SvaraRadera
  13. Svar
    1. Tvärsnyggt bidrag, kissen med! :)

      Radera
  14. Vilket fint lack för bara en tia, lätt värt pengarna :) Jag är med den här veckan också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev ju inte fattig, men lite besviken.

      Radera
  15. Nä, Active Blue lät inte som en höjdare. SKir och med instant tip wear... Men på bild är den fin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hann ta bilderna innan det blev tip wear. Lyllo mig. :)

      Radera
  16. Det ser ju snyggt ut på biderna men nej, det låter verkligen inte som ett vidare kul lack. Har precis postat mitt blå inlägg för i dag förövrigt, lite sent ute.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sent och sent... Jag hann ju få med länken rätt dag i varje fall. ;)

      Radera
  17. Jag gillar blåa lack alltså. Detta var väl fint, men alltså, tråkigt när det inte är som man vill! Jag är med idag, med ett arkivinlägg dock. Hoppas det är okej! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla inlägg är tillåtna, bara de är blå. :)

      Radera
  18. Färgen är fin men det låter lite skirt...
    Jag är med idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju lack med bättre formula...

      Radera
  19. Idag är jag med för första gången :D Om än lite sent på måndag kanske ;)
    http://beautybym.se/2013/january/bla-mandag-china-glaze-blue-iguana.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så länge jag är vaken är det inte försent. Och man KAN ju lägga upp länkar på tisdagar också. :)

      Radera
  20. Nja jag sparar nog min guldtia och lägger den och några guldtior till på något annat H&M-lack faktiskt. Men matchningen som vanligt, fullträff:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller kanske en liten chokladboll. ;)

      Radera
  21. Synd att det inte höll måttet, ibland är ju hm tokbra!

    Nu är jag också med, tack var arkivet :)

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!