måndag 7 januari 2013

Color club, Beyond the mistletoe

Den nyss avklarade helgen har handlat en hel del om kalas. Både Chilipojken och hans kusin fyller år första veckan i januari och detta har alltså firats i helgen. Så igår var jag på 5-årskalas (Chilipojken fyllde 12 i torsdags och firades i lördags) och då tyckte jag att det skulle passa fint med lite gnistrande naglar. Kan man då kombinera dessa gnistrande naglar med blått så är gör jag så klart det.


Beyond the mistletoe kom i Color clubs julkollektion för 2011 om jag inte tar tokfel. Det har visats på bloggen förut också. Lacket består av ljust blått glitter och prismatiskt glitter i en klar bas. Så pass mycket prismatiskt att det ibland är svårt att se att grundfärgen här är ljusblå, men det är den.


Bedrövligt att måla med. Tjockt och eländigt och spretig pensel som inte riktigt orkar med det tunga lacket. Jag har tre lager här toppat med två flödiga lager Poshé. Hade det här varit en manikyr jag hade tänkt behålla ett tag hade jag lagt på mer topplack. Nu började lacket hoppa av i lösnagelssjok när älskade maken och jag städade bort julen. Det var meningen att lacket skulle släppa så - grundade med Seche vite.


När det inte bara var prismatiskt glitter hade lacket nästan exakt den här blå färgen, som återfinns på ränder på Chilipojkens tröja.

Betyg 2/5

Veckans Blå Måndag-deltagare. Har jag missat dig så lämna en kommentar så länkar jag.

Claws in colour har äntligen dammat av ett Models own, dagen till ära.
Lacky corner har hittat ett Gosh-lack med ett mycket passande namn.
Tealblått med China glaze hos Colour it.
China glaze även hos Sleepy Elin.
Vacker & underbar visar BB Couture, som för övrigt är månadens lack hos NailMail.
Inne hos Cactus har Kitty på sig ett väldans snyggt Cirque-lack.
Sminkan glittrar med Nicole by OPI och även lite Hits idag.
Mer China glaze hos Nail Laquer Love.
Gelic' nail art har lite Kleancolor (har jag sagt hur mycket jag avskyr att stava "colour" utan "u" by the way? Jag vet att det är dem amerikanska stavningen men jag tycker det ser fel ut.)
Fialand visar glittrigt hon med, från Orly.
Skimmerskuggan hann klämma in ett blåturkost vårlack från Depend.
Gissa om Sminkan hittade ett Depend också? Det gjorde hon.
Emma hakar på med lite IsaDora.

27 kommentarer:

  1. Jajamän! Jag är med. :)

    Äger inte ett enda av de där glitterlacken i den kollektionen. Color Club blir ofta bortprioriterade av någon anledning. Borde iaf köpa något av deras holosar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju inte köpa allt. Har jag hört.

      Radera
  2. Jag är också med idag :)

    Jag har ett av dom här glitterlacken, men tänkte nog använda det mest till layering.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det här var värdelöst att lacka med. Har någon mer ur kollektionen som var betydligt trevligare.

      Radera
  3. Även jag är med idag, fortfarande utan blogg ;)

    Miyo, It's nailed it! Magic som grund, toppat med Blue Bliss från H&M.

    Härligt glittrigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du är med även om du är bloggfri. :)

      Radera
  4. T.o.m jag är med på Blå Måndag idag, tänka sig! :-)

    SvaraRadera
  5. Fint!
    Kitty får representera oss lite senare idag med tidsinställda blå naglar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint? Tycker du verkligen det? Trodde du var allergisk mot glitterlack. ;)

      Radera
  6. Riktigt fint, matchade ju tröjan bra! =)

    Jag är med idag! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bäst av allt är att jag inte ens behövde jaga honom när jag ville matcha. Snäll son. :)

      Radera
    2. Tack för länkningen. Och du har verkligen en supergullig son! =)

      Radera
  7. Åh, jag skaffade mig det där lacket över julhelgen men har inte kommit mig för att testa det än. Drar mig lite för glitterlack för tillfället då jag har lagat en nagel med nagellim och inte vill behöva använda foilemetoden så att jag måste laga om den. Så fort nageln har växt ut så är det dock dags!
    Och när jag ändå är här inne och kikar... Jag är med idag! :) Ett till mellanblått krämlack för min del för jag verkar ha många av dem, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glitter och lagade naglar är kanske inte världens bästa kombination nej...

      Radera
  8. Det ser riktigt fint ut! :)

    Idag visar jag upp blått från China Glaze.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skyscraper är en av mina älsklingar....

      Radera
  9. Även jag är med i dag! :)
    Svag blå nyans i colorclubs lack, lite mer blått tycker jag allt de kunde ha hällt i för att jag skulle uppskatta den. Fast prismatiskt är ju alltid trevligt dock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var allt tvungen att fråga älskade maken om den kunde godkännas som blått för jag tyckte också den var bra mesblå. Så det är hans fel. ;)

      Radera
  10. Alltså blått och glittrigt är ALDRIG fel! Tycker det ser riktigt spännande ut.

    Själv är jag med med mitt julaftonslack Orly Go Deeper

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite fel kan det bli. Om det är som att måla med glittrig gelé till exempel. ;)

      Radera
  11. Du har både fredag och måndag på samma gång. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förra gången det var med var en fredag, så nu har jag täckt båda tillfällena. :)

      Radera
  12. Det ser galet glittrigt ut! Fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt galet faktiskt. Väckte lite uppmärksamhet på kalaset också. :)

      Radera
  13. Wow, vilken discoboll! Jag är också med idag!:) Länk här http://www.sminkan.com/2013/01/isadora-polar-nights-2/...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Discoboll var verkligen rätta ordet. :D

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!