Sidor

måndag 14 januari 2013

Ciaté, Power dressing

Idag ska jag be att få visa er en present som jag har fått. Ibland har man ju alltså tur som en tokig och stöter på fint folk här i bloggarna som hux flux tycker man ska ha något lack som ligger och skräpar i en låda. Det här ville inte Cactus ha kvar, och eftersom jag håller i Blå Måndag och letar efter ett Tardis-blått lack så fick det flytta hem till mig. Jag tackar och niger.



Power dressing är ett riktigt bläckblått jellylack. Jag tycker att mörka lack är superläckert på korta naglar, så jag är inte ens upprörd över att jag smackat av ett hörn på en nagel och var "tvungen" att ägna mig åt lite nagelnedfilning i helgen. Det här är så mörkt blått att det nästan blir nattsvart utan att för den skull vara svärtat. Solkart med vad jag menar va?


Jag har två lager av lacket här och med det så är det en aning flammigt på vissa naglar.Det är dock inget jag orkar bry mig och faktiskt tycker jag att det inte gör så mycket. Appliceringen var det inga fel på, det uppförde sig så snällt så och hamnade där jag ville. Torktiden med ett lager Poshé uppepå var helt okej, en kvart efter lackning drog jag på mig termobyxor och vantar och traskade iväg till skolan. Bilderna är tagna på vår förmiddagsrast i vårt uppehållsrum.


Så ja - jag hade med mig min pepparströare i Tardis-setet, det som jag så desperat försökt matcha förut. Den här gången var det spot on må jag säga. 

Betyg 4/5

Och idag har jag sällskap med följande:
Nailtastic hakar på idag med ett lack från L'Oréal.
Sminkan är med dubbelt med Cirque och China glaze.
Mer China glaze hos Lindas Nailorama.
Och ännu mer China glaze hos Claws in colour.
Hos Lacky corner hittar vi Darling Diva Polish.
Colour it visar oss lite Calvin Klein.
Sleepy Elin visar Make Up Academy idag.
LeLack påminner oss om ett extra tjusigt IsaDora.
Samma IsaDora hittar vi även hemma hos Nail Lacqure Love.
Little Miss Nailpolish har Gina Tricot på tassarna.
Depend finns med också, idag hemma hos Skimmerskuggan.
IsaDora igen, denna gång från Fialand.
Lite nailart kanske? Finns att beskåda hos Gelic' nail art.
Ännu mer China glaze hittas hos Jennys Jox. Fint namn...
Fint värre hos Fastnaglad som har China glaze och OPI.
IsaDora igen hittar vi hos Våga Vara Vacker.
Bättre sent än aldrig. Nailmanic vill vara med och visa Essie.
Klantiga jag missades Maggie's Mani Mansions bidrag med Gina Tricot. 

Och som vanligt gäller - har jag missat dig så kommentera så länkar jag. Och man får kommentera ändå om man vill.