måndag 14 januari 2013

Ciaté, Power dressing

Idag ska jag be att få visa er en present som jag har fått. Ibland har man ju alltså tur som en tokig och stöter på fint folk här i bloggarna som hux flux tycker man ska ha något lack som ligger och skräpar i en låda. Det här ville inte Cactus ha kvar, och eftersom jag håller i Blå Måndag och letar efter ett Tardis-blått lack så fick det flytta hem till mig. Jag tackar och niger.



Power dressing är ett riktigt bläckblått jellylack. Jag tycker att mörka lack är superläckert på korta naglar, så jag är inte ens upprörd över att jag smackat av ett hörn på en nagel och var "tvungen" att ägna mig åt lite nagelnedfilning i helgen. Det här är så mörkt blått att det nästan blir nattsvart utan att för den skull vara svärtat. Solkart med vad jag menar va?


Jag har två lager av lacket här och med det så är det en aning flammigt på vissa naglar.Det är dock inget jag orkar bry mig och faktiskt tycker jag att det inte gör så mycket. Appliceringen var det inga fel på, det uppförde sig så snällt så och hamnade där jag ville. Torktiden med ett lager Poshé uppepå var helt okej, en kvart efter lackning drog jag på mig termobyxor och vantar och traskade iväg till skolan. Bilderna är tagna på vår förmiddagsrast i vårt uppehållsrum.


Så ja - jag hade med mig min pepparströare i Tardis-setet, det som jag så desperat försökt matcha förut. Den här gången var det spot on må jag säga. 

Betyg 4/5

Och idag har jag sällskap med följande:
Nailtastic hakar på idag med ett lack från L'Oréal.
Sminkan är med dubbelt med Cirque och China glaze.
Mer China glaze hos Lindas Nailorama.
Och ännu mer China glaze hos Claws in colour.
Hos Lacky corner hittar vi Darling Diva Polish.
Colour it visar oss lite Calvin Klein.
Sleepy Elin visar Make Up Academy idag.
LeLack påminner oss om ett extra tjusigt IsaDora.
Samma IsaDora hittar vi även hemma hos Nail Lacqure Love.
Little Miss Nailpolish har Gina Tricot på tassarna.
Depend finns med också, idag hemma hos Skimmerskuggan.
IsaDora igen, denna gång från Fialand.
Lite nailart kanske? Finns att beskåda hos Gelic' nail art.
Ännu mer China glaze hittas hos Jennys Jox. Fint namn...
Fint värre hos Fastnaglad som har China glaze och OPI.
IsaDora igen hittar vi hos Våga Vara Vacker.
Bättre sent än aldrig. Nailmanic vill vara med och visa Essie.
Klantiga jag missades Maggie's Mani Mansions bidrag med Gina Tricot. 

Och som vanligt gäller - har jag missat dig så kommentera så länkar jag. Och man får kommentera ändå om man vill.

39 kommentarer:

  1. Power Dressing ser riktigt tjusig ut, jag gillar verkligen mörkblått på naglarna och ju glansigare desto bättre. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då tror jag du skulle trivas med det här. Högglans är förnamnet. :)

      Radera
  2. Det ser riktigt tjusigt ut, blir sugen på att skaffa det! Mörkblått är så snyggt på naglarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ÄR tjusigt. Har varit nagelskådare idag kan man säga.

      Radera
  3. Ja det matchade ju perfekt där! Roligt att du trivdes i det :)
    Jag har inte hunnit med nått nagellack alls tills idag men tycker nog att du kan representera oss båda med det här, som en nödlösning ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst kan jag det, lacket kommer ju från dig. :)

      Radera
  4. Det här gillade jag verkligen!! Som tur är fick jag en miniflaska med i min ciatékalender!! Blev sugen att prova det nu! Och även på att jämföra den med Ciaté's 3am girl...
    Jag är med idag med ett blått Gina Tricot lack!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju liksom fått det här från Cactus Ciatéjulkalender... ;)

      Radera
    2. Jag sååååg det!! ;) LOL! Ville bara säga att mitt ex kom därifrån med! ;)

      Radera
    3. Great minds think alike? ;)

      Radera
    4. Of course!! ;)
      Goes without saying ;)
      LOL! :D

      Radera
  5. Har precis hunnit slänga upp mitt blåa lack nu.

    Det här var verkligen snyggt och att det är jelly är bara ett plus i mina ögon. I synnerhet tycker jag att dom här mörk-mörka lacken kan få ett extra lyft när dom är jelly. Matchningen ser dessutom helt perfekt ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matchningen är verkligen tipptopp! :)

      Radera
  6. Riktigt bra matchning! Men är Tardis så mörk? Jag såg på Billie Piper-säsongen i helgen och tycker den är mer klar i tonen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag tycker ju att allt det fina Tardis-porslinet som jag behöver (?) är på tok för mörkt. En Tardis på tv är betydligt ljusare.

      Radera
    2. Ja, jag har alltid haft en annan blå nyans i huvudet när jag tänker Tardisblå. Nåväl, bra att du äntligen fått din Tardis matchad alla fall. :D

      Radera
  7. Snyggt matchat där! ;) Jag är också med och kör blått på bloggen i dag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu kan jag sluta leta efter det perfekta lacket till just den prylen. Jo tjena att jag kommer göra... Har en tekanna också. :D

      Radera
  8. Verkligen snygg blå! Och bra matchning! Idag är jag med för första gången :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Görsnygg blå. Mrs Data mycket nöjd. :)

      Radera
  9. Jag är med idag med silk road, sist på bollen;) (http://varavacker.blogspot.com)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det snyggt så är det. :)

      Radera
  10. Hej! Jag har läst men aldrig kommenterat din blogg förut, men eftersom jag har blått nagellack idag så tänkte jag göra slag i saken, så jag tänkte bara låta dig veta att jag har länkat till din Blå Måndag (om du har några preferenser om hur du vill att man ska referera till dig är det bara att säga till). Väldigt snyggt lack som du visar upp, jag håller verkligen med om att mörka lack gör sig bäst på korta naglar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara jag får heta Mrs Data är jag nöjd. :D Välkommen!

      Radera
  11. Denna måndag är det Essie's Butler Please som sitter på naglarna, med lite blommor på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lacket har jag på väg hem till mig nu. Tror du behöver skaffa en blogg för när du skriver "med blommor på" så blir jag sju-hu-hukt nyfiken. :)

      Radera
    2. Typ såna hära blommor blev det...http://www.youtube.com/watch?v=uoobvMBA9hI
      Blir mer och mer sugen på en blogg, men i och med att jag inte får ha lack på jobbet blir det nog inte så många inlägg...

      Radera
  12. Yes. Spot on var det!

    SvaraRadera
  13. Denna var lite för mörkt blå för min smak men matchning mot telefonbåset gillade jag skarpt:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hrm... Det är en Tardis. Som i och för sig ser ut som en brittisk polisetelefonbox från 60-talet. ;)

      Radera
  14. Vilket fint lack du visar! Och superbra matchning :)

    Tack för att du redan hittat mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du var väl inte direkt svårhittad om jag säger så. :)

      Radera
  15. Jag är också med på blå måndag.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag ser inget Blå Måndags-inlägg hos dig. Är du med oss i tanken? :/

      Radera
  16. Jag var också med på blå måndag igår men glömde totalt bort att säga till :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är aldrig försent för att få en länk. :)

      Radera
  17. Hej! Jag var med också, missade att kommentera bara. :) Snyggt lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj då - missade dig. Sen länkning då. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!