måndag 10 december 2012

Orly, Angel eyes

Note to self - använd det här som layeringlack nästa gång. Okej? Kommer spara mig ett eller åttisju gråa hårstrån.


Klar bas med ittebittesmått klarblått glitter och större runda prismatiska dito. Syns i och för sig bara att de är prismatiska när de själva är det på det humöret, vilket det inte var när jag skulle fotografera trots att jag hade solljus. Fast det är ju fint när det ser ut som silverglitter också.


Skirt som attan. Egentligen visste jag det så det var ju bara dumt av mig att försöka göra det opakt på egen hand. Som ni ser så misslyckades jag med mitt uppdrag trots att jag har målat på fyra lager av Angel eyes. Ibland ger man bara upp. På plussidan torkade det fort och äter inte ofantliga mängder topplack. Jag hade ett flödigt lager Poshé uppepå och var nöjd med det.


Fick matchningshjälp av Lilla E som sprang upp på sitt rum och hämtade den här lilla blåglittriga asken till mig. Någon mer än jag som tror att den kommer från Indiska?

Betyg 3/5

Är ni med så kommentera så länkar jag. Och som vanligt är även andra kommentarer hjärtligt välkomna.

Lindas nailorama visar übertjusigt lack från Deborah Lippman.
Claws in colour har Ciaté på klorna idag.
Nail Laquer love visar samma som mig fast i en layering. Ser bättre ut.
Sleepy Elin har vackert blått från Color Club.
Little miss Nailpolish hittade ett OPI dagen till ära.
Sminkan visar upp sin blå favorit från China glaze.
Vara vacker visar ljusblått från Tony Moly.
Vacker & Underbar har målat tassarna med Ciaté.
Nailsforall har Viva la Diva och lite nailart att visa upp.
Cactus lack från Pop drar åt det gröna men får vara med ändå. Jag är inte så knusslig.
Fru Vesa har en multikrom goding från Max Factor.
Nail me får avsluta veckans Blå Måndag med ett lack från L.A. Colors.

31 kommentarer:

  1. Hm... det där hade jag tänkt beställa, men nu är jag inte riktigt lika säker längre ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som layering tror jag det skulle bli kanon!

      Radera
  2. ...glömde! Och JA - jag är med på Blå måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  3. Tänkte beställa det där, men nu vet jag inte, trodde inte att det var så skirt. Får fundera....
    Men snyggt är det ju,...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fortfarande jättefint och jag är förvånad över att det täckte så dåligt på mina korta naglar. Jag kanske fick måndagsexet med för lite glitter i? ;)

      Radera
  4. Nej, skirt? Det hade jag inte en aning om. Vill jag, eller vill jag inte ha det här...det är frågan. Det lär ju vara apsnyggt över annat blått så jag kommer säkert att beställa det tids nog.

    Och jag är med den blå måndag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste att det var glitter i klar bas så det brukar ju krävas ett och annat lager då. Men fyra på jättekorta naglar kändes lite för mycket...

      Radera
  5. Jösses, vad skirt. Det hade jag inte trott om det här lacket. Tror att det är kanonvackert över något annat blått.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag med. Något jag kan testa en annan blå måndag kanske?

      Radera
  6. Jag är självklart med på Blå Måndag och visar också Orly Angel Eyes idag! (får jag vara med ändå?)

    Jag fick det att täcka helt på tre lager, men till idag valde jag att lägga två lager över ett annat lack. Hursomhelst, jag älskar det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det blått eller blåish får det vara med. Jag är inte så knusslig. :) Mycket snyggare som layering.

      Radera
  7. Åh, jag måste verkligen ha Angel Eyes. Typ nu!
    Själv visar jag en blå neon med glitter i idag. Så vacker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ännu bättre när man ser det prismatiska... :)

      Radera
  8. För mig räckte det gott och väl med tre lager och jag hade inga underkläder. Otroligt lättmålat och torkade ursnabbt!
    Det är ett fantastiskt vackert lack!!! Älskar det!!

    Jag är med på Blå Måndag idag!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste vara något fel på mina naglar... ;)

      Radera
  9. Det är jättefint även om jag är ännu mer kär i Smitten Pure Imagination som är exakt lika fast med små holloglitter. Jag är så glad att jag fick Angel Eyes för jag hade inte köpt det. Det är inte alls snyggt i flaskan, men på naglarna - Boom! Underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med om att det är snyggt, men jag hoppas och tror att det skulle vara ännu finare som layering. :)

      Radera
  10. Hej! Jag är med idag med tony moly GS08!=) http://varavacker.blogspot.com

    SvaraRadera
  11. Jag är också med, med Ciaté Regatta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tydligen en favorit idag. :) Kul att du är med.

      Radera
    2. Ja jag är lite glömsk, så kommer inte alltid ihåg att det är just Blå Måndag!
      Ditt lack är jättefint förresten, synd det var så skirt!

      Radera
  12. Är gärna med, Viva la Diva 74, http://nailsforall.wordpress.com (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det såg ju blått ut så du är med! :)

      Radera
  13. Det är snyggt ändå tycker jag, även om det är ännu bättre över nån bas :)
    Jag är också med idag, fast det drar allt åt grönt :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint men inte helt hemma. Och du vet att jag inte är så knusslig av mig. :)

      Radera
  14. Jag är också med. Ljusblått denna gång.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hinner ju gå och lägga mig! ;)
      Nu åker länken upp - bättre sent än aldrig heter det ju.

      Radera
  15. Jag har också slängt upp ett inlägg igår..
    http://nailme.blogg.se/2012/december/bla-mandag-lacolors-sea-siren.html

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!