måndag 3 december 2012

IsaDora, Polar nights

Ett av vinterns snackis-lack har helt klart det här vackra blå blivit. Och jag förstår verkligen varför eftersom Polar nights är vansinnigt tjusigt.


Mörkt, mörkt blå jelly med silverglitter i olika storlekar, små runda och större hexagoner. Och det extra tjusiga här är att det mesta av det där silverglittret blir vackert blåfärgat av det blå jellyt och då blir det så rackarns tjusigt att jag nästan trillar av stolen en liten stund. Ser det ut som en stjärnhimmel? Jajamensan!


Jag målade på det här i tre lager i lördags för att bli lite piffig när jag skulle fira fin flicka som fyller år. Inte ens topplack ovanpå! Så klart att det var lite knottrigt, men det torkade fort i varje fall. Dessutom har jag tydligen lärt mig hantera den där jättepensel för det gick bra att måla på bloggnäven i varje fall. Högra handen var kanske inte riktigt lika vacker...
Just nu har jag dessutom väldigt korta naglar. Scenbygge, ljussättning och allmänt adventspysslande sliter tydligen mer än vad man tror. I dag spelar vi upp - det blev framflyttat från i fredags. Sen ska jag jädrar i min lilla låda måla naglarna igen! Och hinna fotografera också hoppas jag.


Börjar få problem att hitta blå/bra saker att matcha med, men här hittade jag i varje fall en blå glitterpenna som fick duga. Den är glittrig i varje fall...

Betyg 5/5.

Är du med? Kommentera!

Claws in colour lackar om för Blå Måndag med ett tjusigt ett från H&M.
Lacky corner visar upp det där China glaze-lacket jag var för korkad för att köpa...
Sleepy Elin visar ett riktigt mörkt blått lack från Essie.
Teal från Wet n wild som drar åt blått får självklart vara med Fru Vesa.
Nail laqure love har ett China glaze som jag hoppas hamnar i brevlåda den här vecka.
Lindas nailorama har frankat dagens bidrag själv. Minsann!
Cactus är inte helt nöjd med sitt Sun coat, men färgen är fin.
Skimmerskuggan har slitit sig från gullungen och lackat på ett Depend.

20 kommentarer:

  1. Jag blev också förälskad i Polar Nights, superfint, och som du skriver så påminner det om en vintrig stjärnhimmel. Vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt passande namn kan man ju tycka. :)

      Radera
  2. Att jag inte har köpt det här än. Jag känner mig knäpp. Dessutom börjar jag få brist på blå lack så jag borde verkligen åka en sväng på lunchen och kolla efter det här. Jag är med idag. :) Även jag har kortat ner mina naglar rejält. Adventsstäda är tydligen inte bra för naglarna. Just det, måste även köpa diskhandskar idag. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Diskhandskar behöver jag sällan. Har ju diskmaskin. :)

      Radera
  3. Jag har köpt det här och det är jag väldigt glad för. Mina är också korta efter att ha satt på mig säkerhetsbältet i mannens bil!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att säkerhetsbälten kunde vara farliga trodde man kanske inte. ;)

      Radera
  4. Åh, nu måste jag testa Polar Nights jag också, det finns inga fler ursäkter! Nästa gång jag lackar om så blir det vintrig stjärnhimmel på naglarna och inget annat accepteras..! :)
    Och så klart är jag med jag också. Kör på en mörk mörk blå idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så när du läser det här har du Polar nights på dig? Coolt... :)

      Radera
  5. Jag är med för första gången. Räknas ett teallack som drar åt blått?

    Jag har detta lacket men har inte testat det än. Vore nog på sin plats att göra det.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart det räknas! Är det mest blått så är det. Välkommen! :)

      Radera
  6. Åh, jag måste köpa det. Har sett jättemånga swatches och det ser lika fint ut på alla. Har hållit i flaskan säkert 25 gånger men fotfarande inte köpt det. Måste bli ändring på det.

    Jag är med idag med ett lack ur China Glaze nya Cirque De Soleil kollektion.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa gång du håller i det så ställer du inte tillbaka det. Okej? Helst vill jag se det nästa måndag. ;)

      Radera
  7. Jag vill också ha det här lacket. Det ser underbart ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ÄR underbart. För att vara IsaDora. :)

      Radera
  8. Nja, jag har inte alls förstått hypen med det här... blått och glitter är väl fint, men inte så jag trillar av stolen

    SvaraRadera
  9. Underbart lack! Ser verkligen ut som en stjärnhimmel :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det tjusigt! Vi lyssnar inte på Cactus tycker jag. ;)

      Radera
  10. Ett galet fint lack! Jag är också med idag, långt om länge :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt jättesnyggt, om jag får tycka. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!