måndag 24 december 2012

China glaze, Water you waiting for

Julafton idag! Jag räknar inte direkt med många deltagare i dagens Blå Måndag, eller ens många besökare. Det är väl julskinka, Kalle Anka och julklappar all over the place i stället. Men jag tuffar på även om det är på egen hand. Skulle mot förmodan någon ha ett bidrag till Blå Måndag så kommentera så lägger jag upp en länklista i mellandagarna.


Nej, Water you waiting for är inte min julaftonsmanikyr. Den visar jag en annan dag. Det här hade jag på mig i fredags och tyvärr hann jag inte fotografera innan solen gick ner. Alla bilder är således tagna under lampa. Det är bra mycket vackrare på riktigt. Så där så att det är svårt att sluta titta på. WYWF är ett glitterlack med små glitter i två nyanser av blått (eller är en lite lila?) och en aning grönt.


Det är galet tätt packat och jag behövde bara två lager för den utomordentliga täckning ni ser här. Appliceringen var inte helt smärtfri dock. Lacket känns väldigt tungt på penseln och det vill inte direkt flyta ut. Det känns liksom torrt på något sätt vilket bidrar till att det torkar ungefär på nolltid. Om det äter överlack? You bet! Tre generösa lager lade jag på och det hade inte skadat med ett till.


Men vad trodde ni? Water you waiting for matchas självklart med vatten. Det überfula kökskaklet är också blått.

Betyg 5/5

Vi blev några stycken tappra julsmurfer i varje fall.
Lindas Nilorama visar mer China glaze, en av mina nya favoriter.
Ännu mera China glaze från Sleepy Elin.
Colourize me gör Blå Måndags-debut med ett Rimmel-lack som jag vill ha mest för namnets skull.
Maggie's mani mansion bjuder på Deborah Lippman idag.
Vacker & underbar bidrar med Zoya idag.

24 kommentarer:

  1. Tjusigt värre! Men jag har svårt för lack som äter överlack.. orkar oftast aldrig fylla på...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är kanske inte det här något för dig, å andra sidan är det så fint att det skulle förtjäna en chans. ;)

      Radera
  2. Det ser fint ut, men jag har också svårt för lack som tar för mycket överlack.

    En riktigt GOD JUL till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ÄR fint. Riktigt rejält. Mina bilder gör det inte rättvisa för fem öre.

      GOD JUL!

      Radera
  3. Jag är ju med som du vet :-) Alltid nån!

    GOD JUL!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar Water You Waiting For! Och jag lyckades vara med idag! Tror att du eventuellt kan gilla lacket dessutom, om jag inte har missuppfattat något. (Hehe, nu blev du nyfiken va?!)
    Ha en underbar jul och ät inte ihjäl dig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sjukt nyfiken faktiskt, men så är jag ungefär nyfiknast i stan. Hastar genast över

      Radera
  5. God Jul i stugan!
    Jag visar också blått idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt att folk vill vara med så pass att de förbereder sig. :)

      Radera
  6. Hade det inte varit överlacksslukande hade det här varit en av favoriterna från i år. Det är kanske så vackert att det faktiskt får hamna på listan ändå iofs, men vi får se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror nog mitt platsar bara för att det är gah-snyggt när man väl fått på allt det där överlacket. :)

      Radera
  7. Väldigt fint! ...Jag hade varit med om jag inte åkt ifrån min lacksamling :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen! Måste kännas fruktansvärt. God fortsättning i varje fall. :)

      Radera
  8. Åh, jag gillar verkligen det här lacket. Det är så himla glittrigt och fint.
    God jul och ha en underbar helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är störtsnyggt rentutav!
      Glad fortsättning! :)

      Radera
  9. Jag är med! Skräll! :D
    Gillar verkligen detta lack, det ser himla fint. Det fick följa med mej ut och åka och kan hända att jag lackar om till det redan imorn.
    Hoppas du har en riktigt god jul! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså - det är ju väl värt att lacka på trots allt överlack som krävs för maximal snygghet.

      Radera
  10. Lite sugen på ett par till från denna kollektionen, WYWF är ett sådant lack som växt till sig lite ju fler gånger jag sett det på andra. Kanske skulle passa på och klicka hem det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gud ja, gör det. Jag kommer antagligen klicka hem resterande ur kollektionen när jag får en slant över. :)

      Radera
    2. Jag gick lös igår kväll och nu är WYWF på väg hem;)

      Radera
    3. Välkommen på en framtida Blå Måndag. :)

      Radera
  11. Väldigt snyggt lack!! Det måste införskaffas! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jomen det är ju ganska så underbart faktiskt. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!