söndag 4 november 2012

IsaDora, Orient express

Jagar dagsljuset för att få till ett inlägg till den här veckan. Helt plötsligt hade hela dagen gått - bara så där. Typiskt söndagar.


Kör på rött idag bara för att jag kan. Jag älskar ju rött alldeles fantastiskt mycket, och Orient express är inget undantag. Det är bara det att jag har det sedan förut. I form av A Englands Perceval. Samma högblanka metalliska skimmerröda, som sådan där metallfolie man pysslade med i skolan.


Måste jag välja tar jag Perceval. För då slipper jag den där hiskeliga penseln jag aldrig verkar kunna ondgöra mig tillräckligt mycket över. Den är hemsk helt enkelt. Bidrar till att det alltid kommer lack på fingrarna och under naglarna. Jag avskyr att få lack under naglarna.
Annars målade jag på två lager och det torkar hyfsat snabbt.


Älskade maken tycker väldigt mycket om Tintin och idag valde jag att matcha med omslaget till ett av albumen. För att jag tycker det är fint, så pass fint att vi har denna bild som tavla i vardagsrummet. Dessutom är det så piffigt att det här är omslaget till "Blå lotus" och det passar ju himla bra då att påminna om att det imorgon är blå måndag.

Betyg 4/5

12 kommentarer:

  1. Urfint! Jag älskar ju penseln, så för mig är det winwin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uärk säger jag om penseln, men det var väl ingen nyhet. ;)

      Radera
  2. Jag gillar ju också Isadoras pensel, men jag funderade också på om inte detta är mer eller mindre en dupe till Perceval. Får nog ta och göra en jämförelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är de inte dupes så är de i varje fall extremt lika. Har dock inte jämfört dem. För det är söndag och jag är lat.

      Radera
  3. Möjligen att det var denna som är orsaken till min ändrade inställning till rött. Galet vacker röd nyans:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rött är alltid snyggt. Du är bara lite konstig. ;) Skojar bara! :)

      Radera
  4. Det är en härlig röd och trots penseln tar jag den här före Perceval för den här sitter alla fall kvar på mina konstiga naglar. :D

    Jag är redo för Blå Måndag! Har lackat, fotat och tidsinställt! Dessutom är det ett av de finaste lack jag sett! Alla fall i sin genre. Shit, världen är full med vackra lack...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alldeles för full med underbara lack som man behöver. :)

      Radera
  5. Åh, vilken underbar röd! Spelar ingen roll att den är lik Perceval, det här är ju ett utmärkt budgetalternativ. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utmärkt om man bortser från piassavakvasten till borste och det höga ml-priset. ;)

      Radera
  6. Det är verkligen vackert men som du säger vi har sett det förut. Åh andra sidan har ju inte alla Perceval eller lådorna fulla med andra vackra röda skimmer och för dem kan detta nog va en riktig juvel...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä men precis, bara för att det inte är unikt betyder ju inte det att det inte är tokvackert. Det här hade nog till och med kunnat få en femma om det hade varit för den där sabla penseln, och för att jag överlag tycker bättre om Perceval som jag jämförde det med.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!