måndag 5 november 2012

IsaDora, Bel-Air blue

Tänka sig - det blev måndag den här veckan också. En blå dessutom. Idag med Bel-Air blue från IsaDora utan clean up. För så där ser mitt lillfinger ofta ut när jag målat med en sådan där bred pensel. Eftersom den helt enkelt är bredare än min lillfingernagel. Sjukt irro och jag skulle nog gilla IsaDora mer om deras pensel var mer användarvänlig.


Bel-Air blue alltså. Jag har aldrig varit där så jag vet inte om det är sant. Har aldrig varit utanför Europa faktiskt. Stackars mig. Anyhow så är den ett helt vanligt mellanblått lack.


Tre lager av detta. Vet inget om torktid för jag tog av det innan det torkade. Appliceringen behöver jag inte säga något mer om va?


Har personligen jätteroligt åt att jag matchar det här med en näringstabell från ett Kellogs-pakket. Ibland hittar man matchningsobjekt på oväntade ställen.

Betyg 2/5

Det var mitt bidrag för den här veckan. Övriga smurfer anmäler sig lämpligast i kommentarerna. Och i vanliga ordning får man kommentera även om man inte är med på blå måndag.

Lindas Nailorama har också hittat ett IsaDora.
Sminkan visar ett urtjusigt lack från Cirque och egenfrankade Blue Beetle.
Blått från A England hemma hos Lacky corner.
Nail laquer love visar ett China glaze som jag tror jag måste ha...
Långt nere i arkivet hittade Cactus lite blått från Color club.
Update från Skimmerskuggan med ett snyggt IsaDora.
Nail me har piffat upp ett L.A.Colors för blått är snyggt - inte deppigt.
Sist men inte minst lyxar Sleepy Elin till det med Chanel. Minsann!

19 kommentarer:

  1. Jag är också med den här veckan!

    Tycker det var en ganska fin blå färg på ditt lack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färgen är fin, jag håller med. :)

      Radera
  2. Jag gillar färgen! Men tre lager, vad jobbigt. Så mkt behöver jag nästan aldrig med IsaDora.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är väl ganska gammal och lite seg kanske. ;)

      Radera
  3. Det var ju en fin färg men knappast tillräckligt unik för att man ska stå ut med kvasten :p
    Det var tur att du påminde mig igår! Jag lyckades gräva upp ett inlägg i arkivet som är tidinställt och kommer till lunch :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. *rullar tummarna* Då väntar jag dårå. :)

      Radera
  4. Härlig nyans, helt i min smak =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Påminner lite om sommaren. Du vet, den där årstiden vi inte fick i år. :P

      Radera
  5. Jag är också med den här veckan!

    Nyansen är jättefin men jag har så svårt för isadoras pensel att jag bara köper lacken om det verkligen är en speciell färg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, den är ju ingen hit den där grejen de petar ner i sina flaskor. Köper som du bara om det är speciellt fin eller så, eller om jag blir knäpp. :) Men förr, innan jag förstod bättre, så köpte jag mycket IsaDora.

      Radera
  6. Vilken fin blå! Jag blev lite oväntat förtjust i den! Kanske för att den känns så somrig och härlig och en regnig måndag som denna så längtar man lite extra efter sol och värme.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy vilket pissväder vi har! Rent ut sagt. Funderar på att neonchocka mig lite bara för att pigga upp.

      Radera
  7. Passar på att vara med även denna veckan.
    http://nailme.blogg.se/2012/november/blue-monday.html

    När det gäller IsaDoras pensel så gillar jag den, även om den är för bred för vissa av mina fingrar också. Tricket är att vinkla på sidan den så blir det mycket lättare!

    SvaraRadera
  8. Ja, och förra kommentaren var från mig, klantarslet som missade att logga in innan jag kommenterade..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vinkla för mig betyder ställa den helt på sidan. Jepp - hate the frikking pensel. ;)

      Angående det andra - man kan ju inte vara bäst varje dag. :)

      Radera
  9. Jag har faktist raidat runt i riktiga Bel Air och kan säga att det är INTE det namnet åsftar... Om du tänker efter så finns det en fin gammal 50-tals Chevrolet modell med namnet Bel Air. Dom brukade finnas i de där färgen! Tänk om du kunde gått ut i garaget o matchat med en på riktigt.

    Bild-google here Mrs Data comes ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Asså - det är ju maken som älskar bilar, inte jag. ;) Jag bryr mig så lite att jag inte ens bemödat mig med att ta körkort.

      Radera
  10. Jag gör min första Blå Måndag idag. Chanel "Coco Blue" gav jag mej på för att "fira". Välkommen!

    http://sleepyelin.blogspot.se/

    // Sleepy Elin

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!