måndag 26 november 2012

China glaze, Secret peri-wink-le

Äntligen! Har haft en minst sagt späckad dag och när jag äntligen kommer hem för att fotografera denna veckas blå val - regn. Här följer alltså bilder tagna vid fönstret, med blixt och med alla lampor tända. Inte alls som jag önskar och vill ha det, men vad gör man?
Eftersom blixten på min kamera är totalt superkass så är det en mörk skugga i nedre vänstra hörnet på bilderna. Det går bra att ignorera den.


Secret peri-wink-le (världens sämsta ordvits?) är ett ljust blålila krämlack. Jag tänker på blåklockor när jag ser den här färgen. Sommarängar och tussiga moln och picknick-korgar och ungefär allt som är raka motsatsen till den här tråkiga höstdagen utanför mitt fönster.
Blålila är det alltså - så pass att jag ibland tycker det är så lila att jag själv tycker att jag kanske fuskar idag, men det är blått. Lovar.


Målat med tre lager av detta rinniga lack. Kanske kunde behövt ett eller annat lager till ser jag nu. Jag har alltså inte sett de där kala fläckarna förrän nu. Förutom att det gärna ville ner i nagelbanden hade jag inga problem att lacka med det och det torkade hyfsat fort.


Blåklockor sade jag att jag tänkte på och så matchar jag med förgät-mig-ej. Målade på en glastavla.

Betyg 3/5

Och här kommer smurferna:
Cactus naglar hittar vi Orly.
Sminkan har Smitten polish.
Lindas Nailorama har gjort en ljusblå layering med Maybelline och OPI.
Nail laquer love vill vara med med ett Essie.
Sleepy Elin visar IsaDora.
Color Club hos Nails & needles.
Vacker & underbar, ni vet Nailmail herself, bidrar med L.A. Girl.
Jennys jox har Depend toppat med OPI.
Är man nybliven mamma blir det finfint med ett arkivinlägg med IsaDora, som Skimmerskuggan bjussar på idag.
Sist men inte minst blir det IsaDora hos Nail me. Måste skaffa ett eget ex...

18 kommentarer:

  1. Det ser snyggt ut! En härligt somrig nyans.

    Jag är också med idag (om jag får, lacket dar väldigt åt grönt, men är blått) med Essie Where's My Chauffeur?.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du får vara med! Rödhakeäggblått är väldans vackert. :)

      Radera
  2. Idag bjuder jag på IsaDora "Blue Lagoon" och tänker tillbaka på mina två veckor på Malta..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min gissning är att det är mysigare på Malta än här i Sverige just nu... :P

      Radera
  3. Jag glömmer alltid bort att jag har precis det lacket liggande i min Helmer. Har använt det en gång, men det gjorde väl inget större intryck på mig, om man säger så. ;) Men absolut värt att testa igen, jag har alltid lite tillvänjningsperiod på nya märken/borstar och just det här var ett av mina första CG.

    Idag visar jag upp ett Color Club!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa lack är ju sådana, men glömmer dem i samma ögonblick man varit där med removern. :)

      Radera
  4. Fin färg, så som jag ser den i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är fin, men det är rackarns svårt med det här "höstljuset". Fast i varje fall på min skärm är det likt sig själv.

      Radera
  5. Fint! Jag tycker alltid att de finaste blå är de som drar åt andra färger...ändå är blått min favoritfärg på annat än nagellack. Märkligt det där... Men idag är mina naglar blå också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själv är jag tvärtom, föredrar blått på naglarna och inte på annat. :)

      Radera
  6. Den där har jag lånat några gånger i sommar av en kompis. Tycker den är fin då, men kommer nog fortsätta låna..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man behöver kanske inte springa benen av sig för att haffa sitt eget ex, även om den är fin.

      Radera
  7. Jag gillar Secret Peri-wink-le men håller med om det fjantiga namnet.

    SvaraRadera
  8. Jag är också med idag, om än sent som vanligt! Men ja, denna gången har jag ju 20 minuter till godo, det går framåt! =)

    http://nailme.blogg.se/2012/november/bla-mandag-isadora-polar-nights.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hann ju gå och lägga mig, men bättre sent än aldrig. :)

      Radera
  9. Kanonfint! Men usch vad man är trött på segvädret nu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och där kom snön också. Eller slasket...

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!