söndag 21 oktober 2012

Nailart Sunday: Tv-spel

När Lela utannonserade veckans nailart-tema i måndags - tv-spel -  så visste jag direkt att jag skulle vara med, och jag visste ungefär lika omedelbart vad jag ville måla för motiv. 

Jag är själv inget jättefan av tv-spel och det var först när älskade maken kom med i bilden som jag första gången satte mig med en kontroll i näven. Och mitt allra första spelade spel var Super Mario till Nintendo 64. Fast det ska erkännas, jag har aldrig tagit alla stjärnorna och jag har inte spöat Bowser. I det här spelet. I Super Mario Galaxy har han däremot åkt på däng så det visslade om det!


Bob-omb, 1-up svamp, Marios mössa och en stjärna. Allt gjort med nagellack och tandpetare för jag har fortfarande inte skaffat mig några riktiga penslar eller dotting-tools.


Roligast att göra var helt klart svampen, och hade jag vetat hur kul det var hade hela näven blivit svampar. Det finns ju röda svampar också, som gör Mario stor. Men nu blev det som det blev. Kanske lite kladdigt men jag hade kul i varje fall.


Dessutom ville jag väldigt gärna få med en tri-force från det som är mitt absoluta favoritspel, Zelda, Ocarina of time. Jag har spelat igenom hela spelet säkert 6 gånger, senaste gången nu i våras. Windwaker är en annan  favorit som jag spelat igenom med en dåres envishet. Ni som spelat det vet vad jag menar med fotogalleriet. Jag har fyllt det. Det tog ett tag.


Sen blev kanske min tri-force inte så ren och snygg, men det struntar vi i.


Och på begäran. Älskade maken ville absolut att jag skulle matcha med en kontroll till en 8 bitars Nintendo, och jag gör som jag är ombedd. Han samlar...

10 kommentarer:

  1. Du hade ju variation på ditt! Min fantasi kom till svamparna och sen kände jag mig inte sugen på att ens försöka göra en riktig mariogubbe eller nått mer för den delen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast dina svampar var ju jättesnygga! Jag hade nästan FÖR många idéer, och så fick jag "hjälp" från övriga familjen också. Just nu sitter de minsta och spelar fotbolls-spel... :)

      Radera
  2. Väldigt kreativt och kul att du visar förlagan, jag är novis så spel :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag matchar alla mina manikyrer och här var det inte så svårt. :)

      Radera
  3. Kul mani! Så roligt att se vad alla hittar på. Gillar din sista bild särskilt mycket. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då blir maken glad. Han har undrat. :)

      Radera
  4. Två av mina favoritspel! Och en NES kontroll är ju aldrig fel att visa upp tillsammans med manikyrerna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. NES-kontrollen är ju riktigt snygg, ur en rent estetisk synvinkel. Kanske ska matcha med den någon mer gång?

      Radera
  5. Att det skulle bli Mariosvampar med idag var inte så svårt att förutse. Här fick vi ju mycket mer än bara svampar, kul:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ville ha med så mycket som möjligt av spelet, så det gäller att inse sina begränsningar. :) Väldigt roligt tema - det tackar jag för.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!