söndag 7 oktober 2012

China glaze, Deviantly daring

Förs ut att prövas av Lustre chrome-kollektionen blev Deviantly daring. Jag hade tänkt mig att det här lacket skulle vara en kandidat till Blå Måndag, men det går ju inte. Eftersom att det är turkost. Eller grönt. 


Visst - det flashar till i blått ibland, men mest ser jag det här som ett grönt lack. Eller som ett Lady luck fast dyrare. Den duokroma effekten är helt klart större i flaskan än på nageln. Jag är underwhelmed av det här lacket, trots att det är fint.


Ganska så lätt att måla med. Två lager och torkade åt det snabbare hållet. Jag ar inte så mycket att säga om det här känner jag.


Ett lack som skiftar i blått och grönt matchas med en jordglob. Eftersom jorden är blå och grön. Typ.

Betyg 3/5

12 kommentarer:

  1. Det här tycker jag är ett av de finare ur den kollektionen.

    SvaraRadera
  2. Tycker det är jättefint, men hade gärna sett lite mer av den duokroma effekten.

    SvaraRadera
  3. Tycker det är väldigt läckert men håller med om att den duokroma effekten bara finns i flaskan....Men jag tycker det har mer djup än Lady luck och mer skiftningar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju stor skillnad på budget och inte så budget, just därför blev jag lite besviken. För även om DD har mer djup så tycker jag kanske inte att det har mer skiftningar.

      Radera
  4. Jag har alltid tänkt på Lady Luck när jag sett detta. Men det är ju så fint, och vad gör det då om man råkar ha två flaskor som är lika vackra? Det hade ju varit värre om det var två fula lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Det har du rätt i, det hade ju varit värre om det varit ett till blaskigt pärlemorlack eller så. Men jag förväntade mig ändålite MER av CG.

      Radera
  5. Älskar färgen så mycket på detta så jag inte bryr mig om det är kromatiskt eller inte:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och med den kommentaren så VET jag att det är mer grönt än blått. Och det är ju vackert men jag förväntar mig absolut att det ska vara kromatiskt. För att det är det i flaskan och för att kollektionen (på sätt och vis) heter det.

      Radera
  6. Mycket snygg färg, även om det inte platsar i blå måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite miss i beräkningarna där, men inget som inte gick att lösa med ett annat lack. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!