måndag 29 oktober 2012

IsaDora, Baby blue

Så var det måndag igen, för sådana kommer varje vecka, och måndagar är blå på den här bloggen. Om den är blå hos er också lämnas lämpligen en kommentar så länkar jag till er längst ner i detta inlägg.


Baby blue från IsaDora är precis vad det heter - ett milt pastellblått krämlack. Inga överraskningar alls.


Som brukligt med pastellack är det randigt och ojämnt som gäller. Tre lager har jag här. Torktid har jag ingen aning om för det åkte av innan det hann så långt. Av den enkla anledningen att jag inte alls var sugen på blått och allra minst ett pastellblått som visar upp minsta lilla ojämna nagelkant.
Att ringfingret är randigt beror dock på att jag har fått en permanent skada på just den nageln efter att jag stängde ett värdeskåp över fingret för några år sedan. Om det gjorde ont? Vi säger så här - jag ringde min mamma och hon fick trösta mig.
Känner att jag har vädrat min åsikt om IsaDoras pensel tillrckligt många gånger redan. Ogillar den ungefär lika mycket som att få ett värdeskåp över fingret.


Denna lilla bil har redan varit med på bloggen en gång tidigare, men är man en perfekt matching så är man.

Betyg 2/5

Veckans blå vänner, eller smurfer:
Pamsan på Claws in colour smäller till med ett jättevackert China glaze.
Cactus visar också China glaze. Kanske inte jätteblått, men...
Lite mysko från Depend hos Skimmerskuggan.
Emma tycker att blå ögon platsar en blå måndag och jag håller med, särskilt som det är supersnyggt!
Nails & needles har hittat ett tjusigt H&M-lack.
Även Nail me visar H&M (med en twist), en av mina blå älsklingar till och med.
Beauty by Linda visar oss blått från Depend.

20 kommentarer:

  1. Å det var generöst av dig att låta mig vara med fast jag inte var riktigt blå egentligen :D
    Slänga värdeskåp omkring sig verkar vara en besvärlig syssla, jag tror jag ska undvika det :p

    SvaraRadera
  2. Ja för f*n, låt bli det. Det gjorde så ont att jag inte ens kunde skrika. Ett rent under att jag inte bröt fingret. Men som sagt - nageln blir nog aldrig mer sig lik.

    SvaraRadera
  3. Aj som... Jag har börjat få räffliga naglar så här på senare år. Inte kul när man använder vissa lack. Baby Blue är fint men jag är inte heller förtjust i IsaDoras pensel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. IsaDoras pensel är en styggelse rent av. ;)

      Radera
  4. Färgen ser söt ut men jag håller också med om penseln.

    SvaraRadera
  5. Synd på ojämnheten, för färgen var ju söt!

    Nu är jag också med, med ett jätteskumt lack...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker ofta det är svårt att få pasteller jämna och fina, men det är som det är. Dessutom är det inte direkt en jätteny flaska.

      Radera
  6. Jag debuterar på blå måndag idag :)
    http://beautybylinda.blogspot.se/2012/10/bla-mandag-med-depend-287.html

    SvaraRadera
  7. Åh, jag vill också vara med på Blue Monday om det kan gå för sig! Superkul med sådana här temadagar, så slipper man fundera på färgvalet i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla är så välkomna. Ledsen bara att jag länkar dig lite sent, men bättre sent än aldrig. :)

      Radera
    2. Det är ingen fara, jag anmälde mig ju också ganska sent så! ;)
      Om du vill och orkar får du gärna ändra till Nail Me istället för Nail it.
      Nästa vecka ska jag vara ute i lite mer god tid!

      Radera
    3. Eftersom jag skrivit fel är det klart att jag ändrar. ;) TAck för att du är observant.
      Och så var det mer jag som stängde av datorn tidigt och så där. Eftersom jag köpte en ny i måndags. Tack tomten!

      Radera
  8. Babyblått är ingen färg jag gillar, vare sig på naglar eller i verkliga livet. Men den är bättre än värdeskåp på fingrarna, det är ett som är säkert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättetråkig färg. Måste ha varit sinnesförvirrad eller något.

      Radera
  9. Färgen är väl inte jättekul, men matchningen är klockren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså babyblått. Hur tänkte jag där?

      Radera
  10. Känns som jag är i minoritet som faktiskt gillar Isadoras pensel!

    Sen får jag erkänna att jag inte är så förtjust i just babyblått, i alla fall inte på egen hand. Det är dock urbra till diverse nailart. =)

    Jag är också blå idag, förresten. Sjukt impad att jag kommit ihåg två veckor på raken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om alla avskydde den skulle den väl inte finnas kvar, så du är nog inte ensam. Min avsky baseras på att den är bredare än min smalaste nagel. Blir lite... besvärligt... att måla då. Milt sagt.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!