måndag 8 oktober 2012

China glaze, Blue year's eve

Det här inlägget dedicerar jag till min fina vän J som idag fyller 40 år. Han var en av de som först föreslog att jag skulle starta en särskild nagellacksblogg och när tanken väl var grundad tog det inte överdrivet lång tid att  komma igång. Några månader kanske. Och att jag började blogga om nagellack kommer jag absolut inte ångra på min dödsbädd. Grattis! Nu åter till bloggens normala program.

Som höres på namnet så är Blue year's eve taget från en julkollektion. Förra årets om jag inte minns helt uppåt väggarna. Det har inte stått otestat så länge utan jag köpte på mig det ganska nyligen.


Det här är ett mörkt blått lack med ljusare blå skimmerpartiklar. Det ger lite effekten av att lacket mörknar i kanterna. Inte svartnar, för det är hela tiden tydligt blått. Det är en trivsam färg och jag tycker att den är väldigt vacker, om än kanske inte särskilt unik. Det känns som att jag kan ha en och annan dupe på det i lådorna, men jag orkar inte rota för att se om så är fallet. Tar det för givet bara.


Jag hade inga problem alls att måla med det. Lacket flyter ut fint på nageln och hamnar där jag vill ha det. Förutom det där lilla som smet ut åt sidan på lillfingret, men det var handhavandefel och jag ska inte belasta lacket för det. Trots sin välpigmenterade formula krävdes det tre lite tunnare lager för att få det jämnt och opakt. Torktiden var lite åt det långsammare hållet, men ändå okej.


Matchar med ett armband med blå träpärlor som jag loppisfyndade för en femma förra sommaren.

Betyg 4/5

Är ni med på Blå Måndag? Meddela  kommentarerna. Även andra kommentarer välkomna, så klart.

Hittade smurfer:

Lindas Nailorama med Gina Tricot
Nailtastic med BB Couture for men
LeLack med IsaDora
Sminkan med ett indielack från Lilaquer som i varje fall skiftar i blått.

20 kommentarer:

  1. Det är väldigt vackert!
    Jag använde min flaska förra gången jag hade extrema stumpar och blev så besviken över hur det såg ut. Vilket ju inte var lackets fel det allra minsta, men det står ändå övergivet i en låda nu :/ Får ta mig samman och plocka fram det igen nån gång snart.
    Om jag hinner ikväll är jag med på blå måndag, måste hinna med gymmet en sväng först bara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gymmet! Woop woop! Själv är jag förkyld för åttioelfte gången och skitsur för att jag inte kan springa. Surt när man känner löplusten.

      Radera
    2. Ja det är ju verkligen ingen höjdare, när man äntligen fått in vanan och känner för det! Hoppas du blir frisk snart!
      För min del blev det gym men inget nagellack. Började lacka men manikyren blev pannkaka, så jag gav upp. Nästa vecka kanske jag kan komma ihåg det på söndagen förhoppningsvis :p

      Radera
  2. Helt omedvetet är jag med på blå måndag! Och jag har ju sååå många blå, så det är ju ett vettigt sätt, att faktiskt beta av blå lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ditt undermedvetna som talade till dig! *med spökröst*

      Radera
  3. Underbart fint! Detta skulle jag också vilja ha.

    Jag är ännu inte med i Blå måndag, men kanske framåt dagen. Jag måste klura lite på hur jag ska göra med gellacket...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gellacket är väl blått? Om det fortfarande ser snyggt ut kan du ju göra ett "kolla vilka snygga naglar jag fortfarande har"-inlägg. Skulle jag absolut godkänna. Jag är flexibel. :)

      Radera
  4. Jag älskar det här lacket! Tycker det är superfint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sitter och beundrar det mest hela tiden. Görsnyggt alltså.

      Radera
  5. Jag vill minnas att den där fanns i paket med Snow Globe oxå och det är vackert både med och utan extra bling.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra förslag! Ska jag pröva någon gång. Den här gången hann jag dock skiva av lacket med Globalkniv (ooops!) innan jag ens kom på idén att blinga det ytterligare.

      Radera
  6. Jäklar, jag glömde idag. Jag har ett inlägg på lut som jag tänkte visa idag men hela flytten och det tog min hjärnkapacitet i anspråk så jag glömde och nu har det blivit annat som jag visar istället. Dumma mig.

    Blue Years Eve är ett underbart blått! Det finaste blå ChG gjort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju inte vara på topp jämt. Har jag hört. ;)

      Radera
  7. Oj, Skyscraper är också himla fin, så topp 2...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skyscraper! Hade jag nära på glömt bort. Illa. Behöver nog reprisera den snart.

      Radera
  8. Detta är ett av de vackraste blåa lacken jag vet tror jag. Och jag var tydligen med på blå måndag helt omedvetet:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säger som jag sa här ovan, det var ditt undermedvetna som talade till dig. :)

      Radera
  9. Det här lacket är så vackert! Har precis köpt det och vill verkligen se hur det ser ut på.

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!