måndag 15 oktober 2012

China glaze, Aqua baby

För det första - förlåt för torra, fnasiga och allmänt vidriga nagelband. De är hårt eftersatta och jag ska genast skärpa mig och bli snällare mot händer och nagelband. Jag skäms.


Däremot är jag glad över att jag äntligen visar upp Aqua baby som är ett av mina blå favoritlack. Det sitter ganska ofta på tårna, men nu var det dags för fingrarna igen. Ett mellanblått krämlack med en lätt anstrykning till teal. Dassigt gråvädersljus ger lacket en helt annan ton än vad solljus gör. Men för mig är det här först och främst ett blått lack. Jag förknippar det med sommar av någon anledning.


Tyvärr är formulan kanske inte den roligaste i hela världen. Det är lite väl lättflytande och hamnar gärna på ställen man inte vill ha det. Det är även ganska så omöjligt att måla tunna lager med så det här är tre lite halvflödiga lager. Är man petig och noggrann kan man kanske klara sig på två.


Fotkräm är fina grejer det. Brukar få fotmassage av världens bästa älskade make med den fotkräm jag för tillfället har handlat. Just nu testar jag Elws fotkräm soch den är sådär. Har testat både väre och bättre. Men den matchar lacket i varje fall.

Betyg 4/5 Kräver bättre formula för toppbetyg. Faktiskt.

Smurfer anmäler sig lämpligast i kommentatorsfältet. Och andra kommentarer är självklart väldigt välkomna.

Dagens smurfer:
Nailtastic med Kiko
Sminkan och egenfrankade Highway Star
Vanish varnish sportar lite IsaDora
precis som Skimmerskuggan
och sist men inte minst Maggie's Mani Mansion med ett China glaze.

18 kommentarer:

  1. Fiiiint!
    ...Min hjärna har inte fattat att den ska komma ihåg Blå måndag än (den kämpar fortfarande med att komma ihåg Holofredag trots att den haft över ett år på sig att öva...) Så nu har jag gått och glömt det iaf :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antar att jag får börja med påminnelseinlägg då. ;)

      Radera
  2. Jättefint! Jag hade tänkt vara med, men har inte hunnit lacka. Attans!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin färg och finish! Jag smurfar mig med isadora denna måndag :)

    SvaraRadera
  4. Bara för att det har så mysigt namn blir lacket extra fint tycker jag. Själv skulle jag ha matchat med CDn Nirvana - Nevermind tror jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har ju inte jag den cdn. Inget Nirvana-fan är jag rädd. :)

      Radera
  5. Snygg blå. Förstår att du gillar den.

    SvaraRadera
  6. Aqua Baby är ett sånt där lack som jag tänkt lägga vantarna på i flera år, men ännu inte kommit mig för att beställa. Någon gång kanske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ramlade över det av en slump. En lycklig slump. :)

      Radera
  7. Här kommer en till smurf lite i efterhand. :) Riktigt snyggt det där Aqua Baby.

    SvaraRadera
  8. Det är en väldigt snygg färg. Har tänkt köpa den flera gånger, men det blir aldrig av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så länge det finns liv finns det hopp. ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!