Sidor

fredag 7 september 2012

Misa, Touch the rainbow

Ingen holofredag för Mrs Data idag. Har nämligen nyss tagit mig hem från skolan som idag haft stor nyinvigning av lokalerna där det även ryms bland annat bibliotek, fritidsgård, café och lokal mötesplats. Temafärgerna för dagen var turkos och blå, så det var så mina naglar blev smyckade i morse.


Synd det, kan man kanske säga. Touch the rainbow är visserligen ett vackert mjukblått lack med skimmer i silver, turkost och grönt. Det är de färgerna jag ser i varje fall. Påminner om sköljmedel som någon spillt ner glitter i. Ungefär. Det som var synd med det var att mitt överlack börjar tjockna och fullständigt mosade manikyren, samt att det var segtorkat.


Det var ju en himla tur att jag fotograferade innan jag gick till skolan så ni får se det någorlunda snyggt. Det är tre lager lack här, och det var lite sådär segtjock och trögt att måla med. När då överlacket även det är segt så blir det en massa dragningar i lacket, sådär så det ser rynkigt och skrynkligt ut. Lyckades även mosa ner penseln i det så jag fick ett och annat hack i det. Att det var segtorkat hjälpte inte direkt upp skönheten kan jag tala om. Med tanke på att jag blåst upp, knutit och satt band på drygt 300 heliumfyllda ballonger idag, så är det en aning slitet nu. Hack överallt. Dessutom har det fastnat färg i naglarna från ansiktsmålningen som jag satt med ett bra tag. Tilläggas skall att jag inte blåste upp ballongerna ensam eller målade ansikten ensam. Vi var många som hjälptes åt och det har varit hur kul som helst - men jobbigt.


Den här ljusblå elefanten har min kära vän H broderat när hon gick på högstadiet (eller om det var mellanstadiet till och med). Stora J var galet förtjust i den när hon var liten och ville alltid höra sagor om den och hålla i den när hon var hos H och hälsade på - vilket vi var ofta på grund av BFF samt gudmor. En födelsedag fick så Stora J tavlan i present. Lyckan var total!

Betyg 3/5