söndag 2 september 2012

IsaDora, Iron lady

Ska vi titta på en riktigt misslyckad och ful manikyr? Ja, det ska vi! Alltid lika roligt.


Från IsaDoras magnetiska kollektion presenterat jag Iron Lady. Ett lila lack som med magnetens hjälp bildar ljusare grålila streck. Inte så jättekul färg. Gjorde som man skulle - ett lager lack som grund. Sedan en nagel i taget med ytterligare ett lager lack och sedan fram med magneten över i sisådär 15 sekunder. Funkar bra om man inte lägger magneten i lacket...


Sedan kan man ju göra som jag och fullständigt massakrera hela manikyren. När jag lade på överlack så drogs de tidigare ganska skarpa linjerna ut eftersom de följde med penseln till överlacket. Resultatet blev någon sorts dimmig sörja. Riktigt tokfult, om jag får säga det själv. Hade antagligen varit bra med lite tålamod där så att linjerna hunnit härda sig lite bättre. Men nej. Tålamod är inte min forté.


Iron lady matchar jag med ett brynjärn. Håller knivarna skarpa och fina i det här hushållet.

Betyg 1/5. Jag tyckte inte det var roligt ens innan jag sabbade manikyren. Gav mig bara ännu en anledning att ta bort det illa kvick.

6 kommentarer:

  1. Jag dunkade också magneten rätt ner i lacket.
    Magnetiska lack är inte min grej så jag förstår att det åkte av på dig med. Finns roligare grejer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, magnetiskt är inte något jag tycker är roligt. Har ett kvar i otestade lådan, sedan lämnar jag den trenden därhän.

      Radera
  2. Det är rolig läsning med misslyckade manikyrer iaf, du får se det som en service till dina läsare ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker själv att det är minst lika roligt att läsa om misslyckade/avskydda lack som de där som man blir lite svettig på överläppen av. Alltid roar man någon och bara för att jag inte gillar betyder ju inte det att de som läser inte gör det. Se bara på mitt Chunky holo häromdagen, det fanns det många försvarare till. :)

      Radera
  3. Så Isadora var alltså ingen Iron Lady om hon inte ens kunde stå emot topplacket! Vilken luris! Det där med magnetiska lack är så himla konstigt, kan se asfräckt ut på andra men när man testar det själv så känns det inte alls speciellt tufft.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag gillar inte alls. Trodde jag gjorde det, men jag hade visst fel. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!