onsdag 12 september 2012

Gina Tricot, Expresso

God morgon! Här sitter jag med frukosten nylandad i magen och manar på de små barnen så att de kommer iväg till skolan och dagens aktivitet - Skoljoggen. Som de jublar! Eller inte. 
Tänkte att det var en bra idé att kanske visa vad jag har på naglarna just nu. Eftersom det åkte på redan igår morse så är det ganska slitet just nu, men det får sitta på en dag till. Man kan kanske inte tro att det skulle slita så hårt på nagellack att gå en teaterpedagogutbildning, men det gör det tydligen. Sällan eller aldrig en manikyr håller mer än en dag.


Men igår och idag bär jag alltså Expresso från Gina Tricot. Ett riktigt vackert höstlack. Färgen får mig att tänka på kopparmynt, lövhögar, bärnsten och karamelliserat socker. Det ligger ett subilt skimmer i det ton-i-ton som ger lacket ett extra djup. Jag tycker det är jättevackert!


Två lager lack som jag toppade med överlack. Det torkar snabbt även utan, men jag gillar den där extra glansen som Seche Vite bjuder på. När jag såg lacket i flaskan trodde jag att det skulle vara mer metallisk finish på det och visa upp penselmärken en masse, men så blev det inte alls. Det var väldigt lättlackat och på det stora hela en trevlig lackupplevelse.

Med blixt
Matchar med en detalj från en ljuslampett vi ärvt från älskade makens farfar.

Betyg 4/5

22 kommentarer:

  1. Det här är en sån där färg som jag faller för varenda gång. Så vackert!

    SvaraRadera
  2. Jag är lite nyfiken på vad man gör på en teaterpedagogutbildning... eller vad man gör som teaterpedagog för den delen :) Det är en del av världen som jag är väldigt dåligt insatt i
    Kanske inte här om du inte tycker att det passar, men på den andra bloggen isf?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det undrar jag med. ;) Närå, det kommer nog lite förklarande inlägg så småningom (eller så skickar jag ett mail) men jag kan ju avslöja att vi just nu jobbar med improvisationer och jag är helt slut i kolan när jag kommer hem på eftermiddagarna. Slut på det i morgon dock. Ska bli skönt att få det överstökat känner jag.

      Radera
  3. Brons är fint.. på andra. Fin glans du fått till, jag satt precis o funderade när jag tittade på bilderna först om det kunde va sådär glansigt i orginal, men då vet jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ingen aaaaaning om hur blankt den kan bli på egen hand eftersom jag var snabb med topplacket - som vanligt.

      Radera
  4. Vad fint det var! Jättefint för att vara brunt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det finns nog snyggingar i alla färger. Tror jag. :)

      Radera
  5. Åh, vad fint! Har två andra lack i en lite mörkare nyans än denna, och de har blivit ordentliga höstfavoriter. Men nåt sånt här lite ljusare har jag inte än. Än. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De går ju att beställa över nätet om man inte har en Gina Tricot i sin närhet. :)

      Radera
  6. Det ser jättefint och höstmysigt ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Som en mysig höstkofta eller något. :)

      Radera
  7. Skriver upp på min "WANTS & NEEDS" lista! Förbaskat snyggt!

    SvaraRadera
  8. Vackert och höstigt och en färg som jag ofta faller för på flaskan. Men det blir inte lika kul på mina naglar:(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är du säker? Kanske skulle kunna bli fina stämplade höstlöv i en nail art eller något? Men man ska ju trivas också, är klart.

      Radera
  9. Snyggt, men varför heter det Expresso och inte Espresso? Hm....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det undrar jag med. Ordvits? Tryckfel? ;)
      Fast det är ju på tok för ljust brunt för att vara espressofärgat. Mer som creman ovanpå i så fall.

      Radera
  10. Var tvungen att inhandla det där efter att ha sett det på din blogg, och så vackert det är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Puh! Skönt att du tycker det så du inte känner att jag lurat på dig något osnyggt. ;)

      Radera
  11. Så fint! Efter att ha sett ett par Gina lack i din blogg och andras så ska jag nog ge det en chans och prova på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag. Det är ju inget man blir jättefattig på om man känner sig mindre nöjd, menar jag. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!