måndag 10 september 2012

Gina Tricot, Alexis

Åh vad fin hon är, Alexis. Och jag önskar så att jag älskade henne, men det gör jag inte. Känner mig kanske inte direkt likgiltig heller, men det är något som saknas för att jag ska få hjärtklappning, andnöd och svettiga armhålor.


Va har vi här? En vampig vinrödlila med guldskimmer som mörknar i kanterna. Jag borde vara kär som en klockarkatt men det är jag inte. Jag saknar det där guldskimret på mina naglar. I vissa vinklar och vissa ljus ser jag det, men oftast tycker jag mest att det är ett purpurfärgat skimmerlack. Jag har dock fått komplimanger för det idag, men de kanske ser lacket som jag ser det och tycker det är snyggt och vet inte att det som gör det - guldskimret - inte kommer till sin rätt.

Varför ser det inte ut så här hela tiden? Då hade jag älskat det!

Funderar på om det kan ha att göra med att jag "bara" målade två lager? Å andra sidan ska man väl inte behöva måla en massa lager för att få fram en färg ordentligt om det nu täcker på färre, kan jag tycka. Formulan var trevlig och lättarbetad och lacket torkade hyfsat fort. Jag målade på det igår kväll och då tyckte jag det var jättesnyggt, men i dagsljus tycker jag alltså inte att det är lika roligt.


Matchar med det hårband som håller håret ur ansiktet på mig varje gång jag tvättar mig. Flitigt använt med andra ord.

Om ni undrar har jag valt de bilderna där jag fångar mest liv i lacket, för även om jag är aningens besviken så är det här lacket jättevackert när det visar alla sina dimensioner. Jag önskar bara att det inte var så himla svårt för det att visa upp sig lite mer.

Betyg 4/5

14 kommentarer:

  1. Det är verkligen superfint! Måste testa mitt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det! Kanske kommer mer till sin rätt på längre naglar.

      Radera
  2. Jag gillade min supermycket! Tyckte att den var himla tjusig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjusig ja, men inte hjärtklappningstjusig. Tycker jag.

      Radera
  3. Jag gillar verkligen skimret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det är fint som snus. När det syns.

      Radera
  4. Det är tråkigt när det blir så där! Jag vet ju i princip alltid att flaskan utlovar mer än vad som hamnar på nageln i slutändan, men jag kan ändå inte låta bli att bli besviken nästan varje gång det händer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. DEN besvikelsen. Men det är ju fint ändå och ibland så är det ju riktigt toksnyggt.

      Radera
  5. Alexis står på min önskelista, ska försöka smita förbi en Gina Tricot i veckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör du rätt i, finns en hel del fint där just nu märkte jag. Hade svårt att bestämma mig. :)

      Radera
  6. vad synd att du inte älskade det lika mycket som jag. Det är ett lack för sol eller elektriskt, varmt ljus, tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det nog. Jag älskar det ibland, men inte hela tiden. Ville verkligen älska det hela tiden. Ja ja - vad är en bal på slottet? ;)

      Radera
  7. Jag hade tre lager på min ena hand och två på den andra, av förklarliga skäl som jag återkommer till, och jag tyckte att Alexis blev finare, djupare och mer mystisk av det tredje lagret. Jag trivdes bättre i tre lager!
    Anledningen till lagerskillnaden är att jag först nöjde mig med två lager, gick och jobbade dagen efter och kom hem med slitet nagellack. Att jobba med att städa är inte bra för en nagelbloggare. Så jag slängde på ett lager till med Topplack, fotade och lät det sedan vara så. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Misstänkte att det kunde vara så. Får testa det så nästa gång helt enkelt.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!