lördag 8 september 2012

China glaze, Meteor shower

Bort med kladdigt blått och på med underbart blått. Älskade maken valde bland de otestade lacken och han valde bra.


Meteor shower ser verkligen ut som rymden i en flaska. En nebulosa eller något. I en väldigt mörkt blå jelly simmar fyrkantiga små glitter i guld, blått, grönt och ser jag inte lite lila också?


Två lager täcker perfekt och äter topplack som det glitterlack det är. Lätthanterlig formula, det var trevligare att jobba med än vad jag trodde. Om man räknar bort att det luktade som pesten så klart. Sedan att glitterlack inte verkar gilla mig alla dagar och jag har jobbat med händerna idag så att det redan är slitet (målat och fotat i morse) - ja det är ju inte lackets fel.


Meteor shower matchar jag med denna apgamla mobil med rymdtema som numera hänger i köket. Från början var den Chilipojkens, men när han slutade ha babyrum så hamnade den i andra delar av huset. För en mobil med rymdtema kan man ju inte slänga/skänka/sälja om man är science fiction-nörd.

Betyg 5/5

10 kommentarer:

  1. Verkligen fint! Rymden på flaska är huvudet på spiken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte också jag fick till en fin liknelse där. :)

      Radera
  2. Jag älskar verkligen detta, det är så himla fint! Tror jag ska plocka fram mitt och lacka med det härnäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det! Kul att jag inspirerat någon. :)

      Radera
  3. Det ser jättefint ut på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är ju knappast missnöjd. :)

      Radera
  4. Supersnyggt!! Han har bra smak, din man :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har ju det - han valde ju mig! ;)

      Radera
  5. Fortfarande avis på dig för jag har inte lyckats klicka hem detta ännu:(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gissar att jag hade tur som en tok när jag hittade det här. Fick det rätt så billigt på Tradera. Någon visste inte vilken dyrgrip hen sålde, är min gissning. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!