fredag 24 augusti 2012

HoloFredag: Cactus' Nail Polish, Polonium (Alfa versionen)

Holofredag! Hurra! Och för första gången på länge kan även jag känna att det är skönt att det är helg efter några intensiva dagar på skolan.
Och jag hann hem och måla om naglarna idag också, mellan regnskurarna. Även idag föll valet på ett av lacken från kommande Spectrum-kollektionen från Cactus. Just det här lacket skiljer sig lite från det ni kommer kunna köpa sedan, då Cactus arbetat om formulan på det. Det är mer opakt i hennes version, som hon kallar beta-versionen, och färgen skiljer lite, beta-versionen drar mer åt blått tydligen.


Polonium är det lacket jag tycker minst om i Spectrum-kollektionen. Jag är inte så överförtjust i turkost nämligen. Däremot tycker jag att det här är en väldigt vacker turkos, för att vara turkost. Dessutom har jag för mig att det var den här färgen som knuffade ut orange från turlistan. Jag hade mycket hellre haft ett orange holo...
Jag tycker även att regnbågarna är lite av det mesigare slaget i det här. De blir aningen mer scattered och jag upplever hur det liksom drunknar i grundfärgen.


En av de saker jag anmärkte på gällande det här var att jag tyckte det var lite väl skirt, men det har som sagt Cactus rättat till nu. I min version krävdes det 5 tunna lager första gången jag lackade med det. Idag tog jag lite flödigare lager och då räckte det med tre. Att jag fick jaga solstrålar vid golvet är inte lackets fel på något sätt.


Matchar idag med en katt från samlingen. Har ingen aning varifrån jag fått den. Men den är prickig och prickarna har samma färg som mitt Polonium.

Betyg 3/5

14 kommentarer:

  1. Jag gillar turkost och hatar orange :) Tur att det finns något för alla. Fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det finns ju redan så många turkosa holo. Orange däremot är aningens mer ovanligt.

      Radera
  2. Jag älskar turkost, så jag tycker att det är hur fint som helst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha. Jag är totalt nedröstad alltså. :)

      Radera
  3. Den är jättefin men orange hade varit så mycket roligare. Orange är dessutom svårare. Turkos kan jag slänga ihop själv här hemma men jag har bara gjort ett hyfsat orange hololack och det är väldigt tegeltonat. Hade varit kul om cactus gjort ett klarorange eller klargult då det är något som jag inte lyckats med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker ju också det hade varit roligare, men tyvärr blev man ju nerröstad dårå.... :)

      Radera
    2. Man kan inte få allt ;)
      Gult har vi ju som bekant redan konstaterat att det inte går att göra heller. Man kan inte hälla grått i gult och tro att det ska fortsätta vara gult. Precis som det inte går att fixa ett kritvitt hololack, det blir alltid ljusgrått tyvärr.
      Men blir det en nästa omgång så blir det ett orange lack i den :)

      Radera
    3. Nämen nu håller man ju inte tummarna ett endaste litet dugg för att du ska komma över mer spectra flair och suspension base och allt vad du behöver. Eller jo det gör man. :)

      Radera
    4. ja det hänger på spectraflair, resten kan jag nog fixa fram smidigt... Ska göra ett försök att köpa större kvantiteter när jag väl fått sålt de nuvarande, skrivit tentan och allt annat som är nu :P Och så beror det ju på intresset också om nån vill ha nått mer lack efter den här omgången... nyhetens behag och så vidare ^^

      Radera
    5. Jag vill! *räcker upp handen*

      Radera
  4. Nej jag röstade på orange! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du och jag och Sminkan alltså - mot alla andra. :)

      Radera
  5. Jag är glad att det blev en turkos variant, snygg:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo den är snygg. För att vara turkos.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!