lördag 4 augusti 2012

Del Sol, Starry night

Jag kommer mest låta er titta på bilder idag. Jag har valt Del Sols lack Starry night som manikyr för helgens festligheter. Del Sol skiftar färg i uv-ljus, allra tydligast blir det så klart i direkt sol.

Inomhus är det här guldglitter i en klar jellybas. Jag har tre lager lack på bilderna. Formulan var lite besvärlig och blev värre ju längre jag kom i lackandet. Tjoknade till riktigt rejält och kändes ibland som om den var klumpig. Har en del lack i nagelbanden, men så länge jag är inne syns inte det.

Inomhus

Inomhus

Inomhus
Jag matchar de gyllene glittren med en gyllene uggla som älskade maken fick i studentpresent av sin grekiskt boende moster.

Så går vi utomhus då, ut till solgasset. Jag var milt sagt skeptisk till att det skulle bli någon vidare värst färgskiftning på det här, men tji fick jag. Det blir mörklila. Med prismatiskt glitter. Och så ser det galet kladdigt ut också.

Utomhus

Utomhus

Utomhus
Blomman har säkert ett namn men det är inget jag känner till i varje fall. De växer i massor på vår gräsmatta och är lila, det är ungefär allt jag vet. Om någon av er vet, så får ni gärna upplysa mig om det.

Betyg 3/5. Det är helt klart snyggare utomhus. Inomhuslooken skulle jag helst ha velat ha som layering eftersom man ser min sju-hu-hukt missfärgade nagel genom glittren. Men att det var så besvärligt att lacka med drar ner betyget så trots att det var roligt så är det inte roligt.

15 kommentarer:

  1. Just ja, blomman är förmodligen brunört.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det namnet känner jag till och med igen så det är det säkert.
      Växlingen är verkligen helt otrolig!

      Radera
  2. Vad roligt att det ändrade färg så tydligt! Men det var ju verkligen ingen höjdare inomhus :s

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske ingen höjdare när solen börjar gå ner heller. Mina naglar såg riktigt motbjudande skitiga ut- Skulle lagt det över nudenaglar.

      Radera
  3. Det här är nog det första av Del Sol lacken som jag tycker ser ut att vara något att ha. Fast helst hade jag ju haft det utomhus hela tiden då!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En aning mer swung i det utanför dörren ja.

      Radera
  4. Vad häftigt med den stora färgförändringen! Men ja, den var verkligen roligare utomhus än inomhus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ganska så mycket roligare. :)

      Radera
  5. Del Sol har inte imponerat på mig tidigare, varken varit så förtjust i grundfärgen eller skiftningarna. Men detta var riktigt coolt i färgskiftingen, imponerande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju onekligen lite skillnad. :) Erkänner att jag inte trodde det skulle vara riktigt så markant skillnad.

      Radera
  6. Vilken imponerande färgskiftning!

    SvaraRadera
  7. Wow, där hände det verkligen grejor! Jag blev så besviken på att inget av de tre Del Sol jag köpte förra gången Nailmail hade dem skiftade över huvud taget, så jag köpte inga den här vändan. Nu ångrar jag mig lite, det där var ju fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland ska man ha tur. :) Det andra lacket jag har verkar inte vara fullt så imponerande.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!