Sidor

torsdag 2 augusti 2012

China glaze, Dorothy who?

Det sista lacket från kollektionen "The Wizard of Ooh-Ahz" (som jag inte redan visat) kommer nu här,  Dorothy who? Jag gissar på den här Dorothy. Frågetecknet är en del av lacknamnet med andra ord.

Terry som Toto och Judy Garland som Dorothy i "The Wizard of Oz" 1939.


Låt mig gissa att lacket är inspirerat av Dorothys blå klänning, som blivit smått ikonisk. Undrar hur många som klär ut sig till Dorothy varje år på Halloween over there. Skitmånga tror jag. Det här är väl i det närmaste den blå motsvarigheten till kollektionens röda Ruby pumps. Glitter/glassflecks i silver och blått i en blå jellybas har vi här.


Eftersom det är en jelly är det ganska så skirt, fyra lager har jag här och jag anar VNL men inte så jag blir störd av det. Däremot blir jag störd över att även det här lacket är så där rinnigt och hamnar på pickninck i nagelbanden. Suck. Torkar dock fort med ett lager Seche Vite och ett lager räcker för en slät yta, förvånande nog. Räknade iskallt med att det var överlacket som var picknickmaten.


Och eftersom det här är det sista inlägget med Ooh-Ahz lacken, förutom sammanfattningen som kommer senare, så väljer jag att matcha med min dvd med filmen som inspirerat hela kollektionen.

Betyg 4/5