tisdag 3 juli 2012

Orly, Glowstick

När jag tänker på neon så tänker jag på den här färgen. Den där illgula med stark grön anstrykning, så pass att man kan missta den för att vara limegrön eller något. Och så starkt lysande att man är säker på att den ska lysa i mörkret. Men det gör den ju inte.


Jag var tveksam till att jag skulle få se den igen på den här sidan 1986, men det fick jag alltså. I form av Glowstick från Orlys sommarkollektion Feel the vibe. Det kanske inte är så tydligt på mina bilder, men att fånga neon i arla morgonljus är inte så lätt. Märkte jag. Tyvärr. Men jag lovar och svär - det lyser så det gör ont i ögonen.


Formulan var ingen höjdare dock. Otroligt skir, vad ni ser här är minst 5 lager. Det kan vara 6 lager, jag tappade ärligt talat räkningen. Att jellys och neoner är skira är ingen nyhet, men jag ville testa det på egen hand, ett beslut jag hann ångra under resans gång. Jag skulle lagt det över ett nudelack, helt klart. Med så många lager blev det lite svårtorkat också. Yttorrt blev det fort, men det hade problem att härda igenom och flera timmar senare lyckades jag sätta hack i det. Synd... I övrigt var det lättlackat. Torkar så klart matt, avhjälps med blankt topplack.


Här matchar jag med något annan neongult. Trodde väl aldrig i världen att jag skulle matcha nagellack med ett par trosor, men nu har det hänt. Hepp!

Betyg 4/5

14 kommentarer:

  1. Jag har ett par trosor som jag är lite sugen på att göra en matcha-prylen-manikyr till, nu kanske jag kan med att göra det, nu när du var först :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det så jag slipper känna mig ensam. ;)

      Radera
  2. Supercoolt! Jag behöver mer neon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och varför börjar man nynna på Lena Philipson tro? ;)

      Radera
  3. Kommer du ha det i morgon eller får jag inte njuta av denna vackra händelse?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är redan borta. Vill du låna tar jag det med mig. :)

      Radera
  4. Det är så fint! Mitt bästa neongula hittills! Jag körde dock på tre lager, den VNL jag hade då störde mig inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. VNL var väl inte så farligt, men det såg väääääldigt ojämnt ut. Fast det kan man förlåta när det är så sabla vackert och underbart och fantastiskt.

      Radera
  5. Glowstick är verkligen härlig! Jag lade dock mitt över ett nudelack. Enklare och snabbare. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo,egentligen visste jag ju det, men jag kan ju vara så sabla envis ibland. Nästa gång lyder jag ditt råd. :)

      Radera
  6. Jag tycker det är en fin idé med neon, men det här lacket ser inte riktigt ut att leverera i mina ögon. Klart det är knalligare på riktigt, men fem lager? Whut whut in the butt liksom!

    Däremot älskar jag verkligen glowsticks!

    SvaraRadera
  7. Jisses, det där var verkligen riktigt 80-talsneonigt! Jag är nog fortfarande lite för traumatiserad av 80-talets estetik för att själv kunna bära neonlack, men jag gillar det verkligen på andra! Det är ett riktigt kul lack!

    SvaraRadera
  8. Just nu bor det i min väska, fnular på att hitta på något riktigt skojsigt med det till söndag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som du visar på din blogg. Eller så får du spö. ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!