söndag 22 juli 2012

H&M, Deep deep water

Sådär ja! Slut i lådan på H&M-lack. Jag hade tänkt att det här lacket skulle få inleda en lång kavalkad av ovisade blå lack, men så kom jag att tänka på misstaget med min rosa månad förra oktober och tänkte om. Jag kommer köra lite kollektioner nästa vecka. Avsluta några påbörjade och sådär.


Deep deep water känns väldigt mycket som en blå variant av gårdagens lila Purple flash. Samma skimmer fast med en annan basfärg. Här en dämpad stålblå som är väldigt trevlig. Jag tycker dock inte att den har så värst mycket med vatten att göra trots namnet.


Även idag lackade jag på två lager och hade det inte varit för den j*a korken man ska hålla i så hade det varit lättapplicerat som bara den. Egentligen tror jag nog att det täcker med ett lager men jag målar nästan alltid två av någon anledning.


Nördmatchning. För er som inte är lika nördiga som mig så är varelsen på det här bokomslaget Neelix som var chefskock på Voyager i Star Trek-serien med samma namn. Och eftersom jag älskar Star Trek och samlar på kokböcker så var det liksom givet att jag skulle få den här kokboken i födelsedagspresent för några år sedan.
För er som är lika nördiga som mig kan jag avslöja att den innehåller recept som samlats in från skådespelarna samt sådana från serien. Och ja - den innehåller recept på klingonsk Rokeg, blodpaj.

Betyg 3/5

7 kommentarer:

  1. Jag är uppenbarligen lika nördig för jag har också den boken :D Den är ju helt underbart rolig! Rumskamraten och jag bjöd hem våra föräldrar på Star Trek middag i vintras och det var hur kul som helst. Vi hade fördrink på klingonskt blodvin med autentiska klumpar av levrat blod (körsbärs-jello), Gagh till förrätt, Gyronian Meat Loaf à la Paris till huvudrätt och Throck till efterrätt. Alla tyckte det var riktigt lyckat och förvånansvärt gott med tanke på de läskiga förlagorna :)
    Boken fick jag i present ihop med ett klingoskt-engelskt lexikon, en absolut nödvändighet i det moderna samhället ^^ Jag skulle vilja få tag på Geoeffrey Mandel's bok Star Trek Star Charts också, men jag har inte lyckats tyvärr :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja äh mmm, det var ett fint nagellack också förresten! Tappade fokus där lite tydligen ^^

      Radera
    2. Det är lätt att tappa fokus om man delar viss nörd-element. ;)

      Radera
  2. Varför har inte vi blivit inbjudna på startrekmiddag Mrs Data? Vi skulle nog till och med ha på oss våra uniformer för ett sådant tillfälle.

    Och snyggt lack också ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att jag dödar era barn med mina katter? Och kanske för att jag aldrig lagat något alls ur den boken. Du vet ju hur jag är - för mig är kokböcker mer litteratur än något jag verkligen använder.

      Men det är klart - jag kan ju göra ett undantag. För din skull. :)

      Radera
  3. Jag är ingen trekkie (så heter det va?), så jag nöjer mig med att säga: Snyggt lack, hörru! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa säger trekkie andra trekker. Jag tillhör de där sistnämnda. Men det är ju bra att du hat koll i varje fall. ;)

      Jo visst är det snyggt, men jag trodde ju som sagt att jag skulle tycka bäst om Fantasy ocean och det här ur kollektionen. Purple flash var det nära att jag hoppade över. Och så blev det precis tvärtom. Så det kan gå!

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!