fredag 1 juni 2012

Holofredag: A England, Princess Sabra (Tristam eyes)

Det är fan inte okej med regn på fredagar längre! Nu när fredagar är holofredagar behövs det sol för att lacken ska bli så vackra som möjligt. Hör du det? Sol! Nu fick det bli blixt i stället, och det blir ju aldrig lika bra. *suckar djupt*


Dagens val föll på Princess Sabra, med undernamnet Tristam eyes. Färgen är inspirerad av färgen på katten Tristams ögon. Mina katter har inte den här färgen på sina ögon dock, en sorts guldgrön färg. Udda och snygg. Holot är scattered och har i det här ljuset stora problem att bilda regnbågar. Lite sol på de här och jag gissar att det skulle vara helt fantastiskt.


Så här ser det ut när det inte är sol/blixt/lampa på det. Tjusigt så med om man gillar färgen och det gör ju jag som sagt. Jag använde mig av tre lager av Princess Sabra och hade inga applicerings- eller formulaproblem.


Inspirerat av kattögon alltså... Just den här katten har gulbruna ögon, men lite matchar det i varje fall. Jag har samlat på prydnadskatter sedan jag var liten, just den här fick jag av min moster/gudmor när jag fyllde 40 förra sommaren. En riktig Lisa Larsson minsann!

Betyg 4/5. Gissar att jag skulle ge det full pott i solgass men inte idag.

10 kommentarer:

  1. Jag älskar verkligen detta. Trodde inte det när jag såg det i flaskan men på naglarna, wow. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstod ganska direkt att jag skulle älska. Udda färger och jag är liksom BFF. ;)

      Radera
  2. Udda och intressant bottenfärg:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och snygg! Glöm inte snygg. ;)

      Radera
    2. Förlåt, jag glömde SNYGG!!;)

      Radera
  3. Nej,det är inte ok med regn på fredagar! Lacket ser finfint ut! Jag tycker kattögonliknelsen är ganska bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det borde omedelbart avskaffas tycker jag. Har någon felanmält till SMHI än? ;)

      Radera
  4. Jag gillar ju också det här lacket. Färgen är fin om än väldigt grumlig för att vara kattögoninspirerad. Den är bättre i formulan än mina andra A England också, och hyfsat holo, så den är helt klart min favorit från det märket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske någon särskild sorts brittisk katt som har den ögonfärgen? ;) Samtidigt förstår jag kopplingen, för lite kattöga är det ju. Lite...

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!